Politički analitičar Ivica Granić žestoko je kritizirao prijedlog uvođenja seksualnog odgoja u hrvatske škole od 2026. godine. U objavi na društvenim mrežama nazvao je edukativni materijal pod nazivom „Kartice seksalice” „prikrivenim oblikom pedofilije” te ga opisao kao „najgoru pro LGBT ili pro pedofilsku propagandu za djecu”.
Prema Graniću, kartice je izradila udruga koju vodi Stipe Nogalo, a sadrže pitanja poput „Koje su tvoje fantazije?”, „Što te pali?” i „Bi li mogao/-la biti u otvorenoj vezi?”. „Zamišljam lica roditelja koji pomažu djeci odgovoriti na takva pitanja”, naveo je analitičar te autoru materijala preporučio „dugotrajnu psihoterapiju”.
Udruga Status M: kartice su za punoljetne Na kritike je ubrzo reagirala udruga Status M, čije su ih volonterke osmislile. Tvrde da je riječ o materijalu namijenjenom osobama starijim od 18 godina, a ne osnovnoškolcima ili srednjoškolcima. „Kartice su osmišljene kako bi potaknule mlade na otvoreniji razgovor o vlastitoj seksualnosti. Nisu pripremljene kao alat za škole”, poručili su.
Ipak, iz udruge nisu izričito odbacili mogućnost da se pojedini sadržaji jednog dana nađu u nastavi. Smatraju da bi, primjerice, tema pristanka trebala biti dio školskog programa, dok priznaju da „određena pitanja zaista nisu primjerena učenicima”.
Objašnjenje konferencije Kontroverza je dodatno rasplamsana činjenicom da su kartice predstavljene na konferenciji posvećenoj uvođenju seksualnog odgoja u škole. Organizatori kažu da su „iskoristili priliku” kako bi predstavili svoje materijale, ali priznaju da taj potez može djelovati „nespretno”.
Granić skeptičan prema pojašnjenjima Politički analitičar ne vjeruje objašnjenjima udruge i tvrdi da sada „pokušavaju kontrolirati štetu zbog brutalne reakcije javnosti”. Zaključio je kako „odgoj djece treba prepustiti roditeljima, kao što se činilo posljednje dvije tisuće godina”, te predložio da se sporni materijal „premjesti među Kama Sutra igraće karte, gdje mu je primjerenije mjesto”.
O eventualnom službenom uvođenju seksualnog odgoja u škole te sadržaju budućeg kurikuluma Ministarstvo znanosti i obrazovanja zasad se nije očitovalo.