Francuski regulator za zaštitu podataka CNIL izrekao je Googleu kaznu od 325 milijuna eura zbog dva odvojena kršenja propisa o elektroničkim komunikacijama i kolačićima.
CNIL je utvrdio da je tvrtka:
• ubacivala reklamne poruke između korisničkih e-poruka u Gmailu bez jasnog pristanka; • postavljala kolačiće za oglašavanje prije nego što je prikupila valjanu suglasnost korisnika.
Prema nalazima istrage, oglasi su se pojavljivali u posebnim karticama „Promotions” i „Social” koje su dio opcionalnih „pametnih značajki”. Korisnici koji su željeli koristiti te značajke nisu bili obaviješteni da time pristaju na prikaz ciljanim oglasima.
CNIL smatra da takva praksa krši francuski Zakon o poštanskim i elektroničkim komunikacijama, odnosno nacionalnu provedbu europske ePrivacy direktive. Procjenjuje se da je spam-oglasima bilo izloženo oko 53 milijuna Gmail računa, dok je nepravilnim korištenjem kolačića obuhvaćeno čak 74 milijuna korisnika.
Predsjednik udruge za digitalna prava Noyb Max Schrems pozdravio je odluku regulatora: „We are very happy about the CNIL's decision to sanction Google for this blatant breach.”
Iz Googlea su poručili da razmatraju odluku te da već dvije godine surađuju s CNIL-om na prilagodbi načina prikaza oglasa. „Over the last two years, as the CNIL has acknowledged, we made additional updates to address their concerns, including an easy way to decline personalised ads in one click when creating a Google account, and changes to the way ads are presented in Gmail”, priopćio je glasnogovornik kompanije.
CNIL je istoga dana izrekao i kaznu od 150 milijuna eura kineskoj mrežnoj trgovini Shein zbog postavljanja kolačića bez suglasnosti posjetitelja njihove internetske stranice. Regulator navodi da korisnicima nije pružena dovoljna informacija niti su imali jednostavan način odbijanja ili povlačenja pristanka.
Kazna protiv Googlea svrstava se među najveće koje je CNIL dosad izrekao i signal je pooštravanja nadzora nad praksama internetskog oglašavanja koje narušavaju privatnost korisnika.