General Motors iznenadio je automobilsku industriju patentom koji ponovno uvodi dvotaktni motor u igru motorizacije. Premda se ta tehnologija desetljećima smatrala neprihvatljivom zbog visokih emisija i neučinkovitog izgaranja, novi konstrukcijski pristup mogao bi ukloniti glavne nedostatke.
Dvotaktni motor poznat je po tome što je lakši i mehanički jednostavniji od četverotaktnog te u odnosu na obujam daje više snage. Klasična rješenja, međutim, nemaju ventile ni bregaste osovine; smjesa goriva i zraka ulazi, a ispušni plinovi izlaze kroz otvore u stijenci cilindra koje pokriva klip. U toj fazi dio neizgorjelog goriva nerijetko odlazi ravno u ispušnu cijev, čime dramatično rastu štetne emisije.
GM-ov patent mijenja upravo tu slabu točku. Između klipa i cilindra uvedeno je pomično kućište – dodatni „unutarnji zid” – kojim se elektronički upravlja. Zahvaljujući toj kliznoj čahuri, otvori za usis i ispuh mogu se otvarati i zatvarati u idealnom trenutku, točnije nego što to dopušta sam klip. Rezultat bi trebao biti znatno čišće izgaranje i manja potrošnja goriva, bez gubitka kompaktnosti i snage karakterističnih za dvotaktnike.
Volvo je nedavno također podnio patent za vlastitu varijantu dvotaktnog pogona, no GM-ov korak posebno odjekuje jer dolazi od jednog od najvećih proizvođača automobila na svijetu. Za sada nije poznato u koje bi serijske modele, niti kada, nova tehnologija mogla biti ugrađena. Ipak, sam povratak koncepta dvotaktnog motora u fokus velikog koncerna otvara pitanje može li se stara ideja, uz modernu elektroniku, pretvoriti u rješenje za čišći, jeftiniji i učinkovitiji pogon sutrašnjih automobila.