Europska komisija ovoga je ljeta pokrenula javno savjetovanje o budućem Zakonu o digitalnoj pravednosti (Digital Fairness Act, DFA), a umjesto uobičajene mlake rasprave dočekala – lavinu ljutitih gamera.
Sve je počelo gašenjem mrežne trkaće igre The Crew. Igra, lansirana 2014. bez roka trajanja, postala je neigriva čim je izdavač ugasio servere. Taj je potez potaknuo međunarodni pokret Stop Killing Games koji tvrdi da izdavači „bukvalno brišu” proizvode za koje su potrošači već platili.
Kada je 17. srpnja otvoreno savjetovanje o DFA-u, pokret je uočio priliku. U samo dva tjedna Komisija je primila gotovo 3 000 očitovanja – neuobičajeno visok odaziv za tehnički pravni proces – a Reddit se pretvorio u glavno bojno polje. Organizirao ga je Ross Scott, tvorac kampanje i autor YouTube videa u kojem poziva igrače da „počnu štititi igre koje su već platili”.
Scott za Euractiv pojašnjava cilj: „Tražimo da izdavači ostave kopije videoigara koje su prodali kupcima u razumno funkcionalnom stanju nakon što prekinu podršku, bez dodatnih intervencija kupaca.”
Pokret je već prikupio preko milijun potpisa u okviru Europske građanske inicijative, što Komisiju formalno obvezuje da odgovori. DFA, usmjeren prvenstveno na zaštitu potrošača na internetu, sada je postao nova nada za gamere koji žele zakonsku garanciju da njihove digitalne kolekcije neće nestati preko noći.
U pristiglim komentarima građani pozivaju Bruxelles da zaštiti njihova ulaganja: „Vrlo je iritantno kada vam igre koje ste kupili vlastitim novcem budu oduzete”, stoji u jednom. Drugi pak upozoravaju da se DFA možda bavi „regulacijom tržišta, a ne samih proizvoda”.
Hoće li Komisija uvrstiti zahtjeve gamera u nacrt zakona tek će se vidjeti, no jasno je da je loptica sada na njenom terenu i da se industrija videoigara prvi put našla pod ozbiljnijim regulatornim reflektorima.