Francusko tijelo za jednakost Défenseur des Droits utvrdilo je da algoritam kojim Facebook raspoređuje oglase za posao sustavno favorizira muškarce ili žene ovisno o oglašenom radnom mjestu, čime „constitutes indirect discrimination related to sex”.
Istraživanjem međunarodne organizacije Global Witness, koje je obuhvatilo Francusku, Ujedinjeno Kraljevstvo, Irsku i Južnoafričku Republiku, otkriveno je da je:
- 90 % osoba kojima je prikazan oglas za automehaničare bilo muškoga spola;
- 90 % publike za oglase za odgojitelje u vrtiću činile su žene;
- 80 % prikaza oglasa za psihologe primile su žene;
- 70 % prikaza oglasa za pilote otišlo je muškarcima.
Na temelju tih brojki francuski se regulator pozabavio Facebookom i zaključio da platforma različito tretira korisnike na temelju spola. Od Meta-e se traži da u roku od tri mjeseca izvijesti o mjerama kojima će osigurati nediskriminirajuće oglašavanje.
Kolektivna prijava Global Witnessa te ženskih udruga Fondation des Femmes i Femmes Ingénieurs ocijenila je odluku „major step forward in holding these platforms accountable to existing law”.
Odvjetnica tužiteljica Josephine Shefet poručila je: „The decision sends a strong message to all digital platforms: They will be held accountable for such bias. The legal principle establishes an important precedent for future cases.”
Meta je presudu odbacila. Glasnogovornik kompanije kratko je poručio: „We disagree with this decision and are assessing our options.”
Američki tehnološki div i ranije se suočavao sa sličnim optužbama. Još 2022. obećao je preraditi sustav oglašavanja nekretnina nakon što je američko Ministarstvo pravosuđa ustvrdilo da diskriminira po rasi, vjeri i spolu.
Francuska presuda, kojoj europske organizacije za ženska prava pridaju povijesnu težinu, otvara put strožoj regulaciji algoritamskog oglašavanja na kontinentu.