Dubrovnik je ovoga ljeta postao prvi hrvatski grad s Posebnim prometnim režimom oko svoje povijesne jezgre. Mjera, uvedena kako bi se rasteretile gužve koje u vrhuncu sezone stvaraju tisuće turista, već daje rezultate.
– „Otkad je zona krenula u primjenu, vidimo da se smanjila gužva za nekih 60, 70 posto”, naglasio je Ivica Smoljko, predsjednik Udruženja autotaksi prijevoznika „Plavi taksi”.
Kazne već premašile 1700 prekršaja
Od uvođenja režima kamere neprestano bilježe vozila koja ulaze bez posebne dozvole. Dosad je izdano više od 1700 kazni. Građanima Dubrovnika ostavljen je rok do kolovoza da prilagode svoje navike, pa se sankcije zasad naplaćuju uglavnom posjetiteljima i profesionalnim vozačima.
Voditelj Odjela za sigurnost i razvoj pametnog grada Haris Zelentrović napominje da su prekršitelji pokušavali razne trikove: „Imamo prekrivanje tablica, naljepnice, čak i skidanje tablica… Kamere prate vozilo unutar zone i reagiramo na vrijeme.”
Rekordnih 100 tisuća eura jednoj taksi-tvrtki
Za fizičke osobe kazna može iznositi do 260 eura, dok tvrtke riskiraju do 1320 eura po prolasku. Najdrastičniji primjer dosad dolazi iz taksi sektora: jedan je gospodarski subjekt kroz zabranjenu zonu prošao 61 put.
„Ukupna kazna za tih 61 prolazak doseže vrtoglavi iznos od gotovo 100 tisuća eura. Grad Dubrovnik će redovito naplaćivati kazne”, poručio je gradonačelnik Mato Franković.
Gradske vlasti poručuju da neće popuštati pritisku jer je smanjenje prometa i očuvanje povijesne jezgre prioritet. Turistička sezona tek je na polovici, pa se i broj prekršaja, ali i uštede u gužvama, očekuju rasti.