Danska ministrica za digitalna pitanja Caroline Stage Olsen javno je napala Metu zbog kampanje kojom vlasnik Facebooka i Instagrama lobira za europsku regulativu koja bi provjeru dobi djece prebacila na razinu operacijskog sustava ili trgovina aplikacija.
„I must be honest here, I was furious when I saw that advertisement”, izjavila je ministrica u razgovoru za Politico. „It’s ridiculous that they make an advertisement instead of just doing it.” Dodala je i da bi Meta „trebala potrošiti novac na protecting our children, instead of making advertisements”.
Kampanja Instagrama, koja se od svibnja intenzivno prikazuje na televizijama, društvenim mrežama te autobusnim stajalištima u Bruxellesu, Parizu i drugim glavnim gradovima, zagovara obvezu provjere dobi na razini cijelog uređaja. Meta tvrdi da bi takav pristup obuhvatio sve društvene mreže, a ne samo jednu platformu. Promidžbeni val odvijat će se u Belgiji, Danskoj, Francuskoj i Italiji do kraja lipnja.
Dok se Bruxelles i nacionalne vlade sve ozbiljnije bave zaštitom mentalnog zdravlja maloljetnika, položaji unutar tehnološke industrije oštro se razilaze. Apple i Google – koji upravljaju najraširenijim trgovinama aplikacija – smatraju da bi svaka mreža, uključujući Instagram, sama trebala ugraditi alate za provjeru dobi. Google je prošlog tjedna u blog-zapisu poručio da Metino rješenje „fails to cover desktop computers or other devices that are commonly shared within families” te podsjetio da Digitalni akt o uslugama (DSA) obvezuje „all online platforms to take on the responsibility of offering age appropriate experiences”.
Danska 1. srpnja preuzima rotirajuće predsjedanje Vijećem EU-a i već je najavila da će zaštita djece na internetu biti „ključni prioritet” njezina šestomjesečnog mandata. Uoči završnih smjernica Europske komisije, Kopenhagen najavljuje da će tražiti konkretne tehničke mjere, a ne kampanje.
Ministrica Stage Olsen svoj je stav sažela jasnom porukom tehnološkom divu: „Show it, don’t tell it, please. I’m so sick of empty words.”