U samom srcu Dubrovnika opet se rasplamsala rasprava o načinu održavanja javnih površina. Građanka Lana Matić uputila je otvoreno pismo gradskim službama uz videosnimku ranog jutarnjeg čišćenja ulice Pera Budmanija, požalivši se na buku i ispušne plinove benzinskih puhalica kojima djelatnici komunalne tvrtke Čistoća uklanjaju lišće.
„Danas je u 8 bučio, a prošli tjedan već u 07:15”, napisala je, pozvavši Turističku zajednicu i Ured gradonačelnika da reagiraju jer se, tvrdi, ne radi o problemu jedne ulice nego cijelog grada.
Matić smatra da su puhalice, koje je netko „u upravi iz svog ureda” proglasio tehnološkim iskorakom, suprotne turističkim nastojanjima Dubrovnika da posjetiteljima pruži mir i autentičan ambijent. „Nema do metle! Tiha je, ne smrdi, a jako je učinkovita”, poručila je i predložila da gradska tvrtka razmotri metle od šiba kakve, kaže, koristi zagrebačka Čistoća.
Sličnu situaciju opisuje i iz Uvale Lapad, gdje je, sjedeći na kavi, 15 minuta slušala rad puhalice dok je „sve smrdilo po benzinu i bučilo kao da smo na autocesti”. Napominje da tom šetnicom u ranim satima prolaze trkači i brojni turisti, pa su buka i ispušni plinovi tim neprimjereniji.
Sve je, ističe, u suprotnosti s imidžom destinacije koja se reklamira mirom Mediterana. „Ne poštovati mir, tišinu i mirise koje ova destinacija pruža, a vlastitim servisima uzurpirati ranojutarnji mir turista i građana je protiv svake pameti i strategije posla”, upozorila je.
Iz gradske tvrtke Čistoća i gradskog ureda zasad se nisu očitovali, no pritužba ponovno otvara pitanje balansa između učinkovitosti javnih službi i kvalitete života stanovnika povijesne jezgre te održivosti turističkog doživljaja.