Europska komisija ne isključuje uvođenje posebnog poreza na digitalne kompanije kako bi pojačala prihodnu stranu proračuna i lakše otplatila zajednički dug nastao tijekom pandemije, poručio je povjerenik za industriju Stéphane Séjourné.
Francuski dužnosnik otkrio je da je prijedlog digitalnog nameta bio na stolu još u svibnju, kada je Komisija tražila nove izvore prihoda za sljedeći sedmogodišnji proračun, ali se u konačnom paketu od 1,8 bilijuna eura objavljenom početkom srpnja nije našao među predloženim mjerama.
„Bio sam prilično sklon porezu na digitalne kompanije”, naveo je Séjourné, dodavši da su se unutar Komisije na kraju odlučili za tri nova izvora prihoda: pristojbu za elektronički otpad, trošarinu na duhanske proizvode te paušalni doprinos velikih poduzeća s više od 250 zaposlenih i najmanje 100 milijuna eura godišnjeg prometa.
Sada je, kaže, loptica kod suzakonodavaca – Europskog parlamenta i Vijeća EU. Ako u pregovorima požele vratiti ideju digitalnog poreza, Komisija će je podržati: „Ništa nije isključeno.”
Potencijalni porez ponajprije bi pogodio američke tehnološke gigante poput Applea i Googlea, što izaziva otpor zemalja poput Italije i Njemačke koje snažno ovise o trgovini sa Sjedinjenim Državama.
Séjourné se osvrnuo i na kritike da paušalni doprinos velikih tvrtki potkopava novi fond za konkurentnost namijenjen industrijskom rastu: „Svi su tražili veće vlastite prihode, a načina za to nema beskonačno mnogo.”