Europska komisija započela je formalnu reviziju Zakona o digitalnim tržištima (DMA) i pozvala javnost da do 24. rujna iznese mišljenje o tome koliko je propis do sada povećao poštenje i otvorenost u online ekonomiji.
DMA je u potpunosti stupio na snagu u proljeće 2024. i sadrži popis obveza i zabrana za šest tehnoloških divova obuhvaćenih regulacijom: Meta, Google/Alphabet, Apple, ByteDance i Amazon. Cilj je ograničiti monopolsku moć globalnih platformi i potaknuti konkurenciju.
Washington je zakon posljednjih mjeseci označio „netarifnom trgovinskom zaprekom” i optužio Bruxelles da nepošteno cilja američke kompanije, čime je mjera postala i političko pitanje u trgovinskom sporu Donalda Trumpa.
Komisija želi znati je li DMA postigao temeljne ciljeve i kakve konkretne učinke ima na tržištu. Istodobno traži sugestije o eventualnim izmjenama popisa dopuštenih i zabranjenih praksi, kao i o proširenju popisa „temeljnih usluga” koje bi bile obuhvaćene zakonom.
Visoki zastupnici Europskog parlamenta već su poručili da bi se pod DMA trebale svrstati i usluge generativne umjetne inteligencije poput chatbota te računalstvo u oblaku. Komisija je zakonski obvezna provesti sveobuhvatnu ocjenu učinkovitosti DMA-a do sredine 2026.