Njemački energetski div Eon procjenjuje da bi baterije električnih automobila uskoro mogle postati važan izvor struje za domove dok sunčane elektrane miruju.
Prema njihovoj analizi, početkom 2025. u Njemačkoj je bilo registrirano više od 225 000 vozila sposobnih za tzv. dvosmjerno punjenje. Ta tehnologija omogućuje da se pohranjena energija ne koristi samo za pogon automobila, nego i da se vraća u kućanstvo ili izravno u električnu mrežu.
Izvršni direktor Eona Filip Thon ističe da bi „ako bi 60 posto kapaciteta baterija bilo fleksibilno dostupno noću, imali gotovo 8 000 megavat-sati energije koja bi se mogla koristiti u kratkom roku i na decentraliziran način”. To bi, prema njegovim riječima, bilo dovoljno za opskrbu oko 2,5 milijuna njemačkih kućanstava od 17.30 do 5.30 sati – razdoblja kada je potrošnja i dalje visoka, a proizvodnja solarnih panela niska.
Iako se dvosmjerno punjenje već ispituje u pilot-projektima, šira primjena koči se zbog regulatornih prepreka. Udruženje inspektora vozila TÜV upozorava na „nedostatak pravnog okvira, jedinstvenih standarda i tržišno prihvatljivih tarifa”. Dok se ti problemi ne riješe, potencijal tisuća megavat-sati pohranjenih u baterijama ostat će uglavnom neiskorišten.
Stručnjaci ipak vjeruju da bi uspostava jasnih pravila mogla otvoriti put decentraliziranom, jeftinijem i stabilnijem energetskom sustavu u kojem bi osobni automobili postali pokretne mini-elektrane.