Baška je ponovno uputila hitan apel za uvođenje novih pomorskih linija koje bi pomogle u rješavanju kroničnih gužvi na državnoj cesti D102 i pristupnim rutama prema Krčkom mostu.
Načelnik Općine Toni Juranić nakon sastanka s ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem ističe da je „pomorska veza ključna za rasterećenje otoka”:
„Katamaranska linija je nešto što treba što prije realizirati, a trajektna linija nešto što treba riješiti u dužem periodu.”
-
Katamaran Rijeka – Baška
• Općina predlaže dnevnu liniju u oba smjera.
• Mala riva u Baški već je prilagođena prihvatu katamarana, pa bi se linija mogla uspostaviti "već uskoro".
• Ruta bi mogla ići zapadnom obalom (Krk, Malinska) ili istočnom, a prihvatljiva je i kružna vožnja oko cijelog otoka. -
Trajekt Senj – Baška
• Linija je postojala u prošlosti, no novo pristanište mora se izgraditi na vanjskom korijenu Vele rive, uz prateću cestovnu infrastrukturu.
• Realizacija je vezana uz buduću autocestu do Senja, stoga se očekuje u duljem roku.
Paralelno s pomorskim rješenjima, Baška ubrzano priprema cestovne projekte:
• Obilaznica Draga Bašćanska – Jurandvor: lokacijska dozvola izdana, početak radova planiran za sljedeću godinu.
• Nova dionica Kuka – obilaznica: Hrvatske ceste uvrstile projekt u program javne nabave za 2026., obuhvaća zahtjevni prijevoj Treskavac i buduću biciklističku stazu.
• Rotor Šmrika iznad Krčkog mosta dobit će podvožnjak ili zaobilazne trake; izmjena se očekuje 2027.
• Na najprometnijim rotorima D102 predlaže se gradnja podvožnjaka radi smanjenja zastoja.
Juranić podsjeća da Krk ostvaruje 35 % ukupnog turističkog prometa Primorsko-goranske županije i služi kao tranzit prema drugim kvarnerskim otocima:
„Zaslužujemo da se naši prometni problemi počnu rješavati, jer je to i širi interes.”
Dok se dugoročno čeka nova istočna cesta, općina inzistira na brzom uvođenju katamarana kao najizvedivijem načinu da se već iduće sezone smanji cestovni kaos na Krku.