Adobe je lansirao novu uslugu nazvanu AI Foundry kojom velikim tvrtkama nudi izradu prilagođenih, multimodalnih verzija svojeg vodećeg generativnog modela Firefly. Za razliku od dosadašnjih „custom” Firefly modela koji u pravilu uče samo jedan pojam i generiraju isključivo slike, Foundry modeli mogu istodobno razumjeti više koncepata i raditi s različitim vrstama sadržaja – slikom, videom i tekstom.
Potpredsjednica za generativne AI projekte u Adobeu Hannah Elsakr istaknula je da su zahtjevi korporativnih klijenata „sve složeniji”, pa će stručni timovi Adobea preuzeti kompletnu rekonstrukciju i treniranje modela na internoj intelektualnoj imovini naručitelja.
„Mi ponovno treniramo vlastite, komercijalno sigurne Firefly modele na temelju podataka tvrtke. Taj IP ostaje odvojen od osnovnog modela, a poduzeće posjeduje sav izlazni sadržaj”, naglasila je Elsakr.
Dubinsko ugađanje Elsakr metodu naziva deep tuningom jer zadire dublje od klasičnog „fine-tuninga”. „Kirurški otvaramo Firefly, vraćamo se korak unatrag i u model ubacujemo brendovsku IP – od tona komunikacije do specifičnog stila kadrova. Zatim pokrećemo fazu kontinuiranog pretreniravanja i drugačije ponderiramo parametre”, objašnjava.
Postupak uključuje:
- zajednički odabir relevantnih podataka;
- sigurni prijenos i označavanje materijala;
- unos u osnovni model i pokretanje pretreniravanja.
Rezultat nisu smanjene ni pojednostavljene verzije Fireflyja; dodatni podaci, kaže Elsakr, „često proširuju broj parametara umjesto da ga smanjuju”.
Prvi korisnici – Home Depot i Walt Disney Imagineering Među ranim klijentima AI Foundryja nalaze se Home Depot i istraživačko-razvojni odjel Walt Disney Imagineering. Glavna direktorica marketinga Home Depota Molly Battin poručila je da nova usluga „predstavlja uzbudljiv korak naprijed u produbljivanju angažmana kupaca i isporuci sadržaja s većim učinkom kroz naše digitalne kanale”.
Tri sloja Fireflyja Prema Elsakr, mnoga će poduzeća naposljetku imati čak tri varijante: • Foundry model za većinu kreativnih zadataka; • usko specijaliziranu „custom” verziju za jedinstveni pojam ili proizvod; • osnovni Firefly kao „lakšu” opciju bez korporativnih ograničenja.
Distribucija Foundry verzija odvijat će se putem API-ja Firefly Services, što bi, nadaju se u Adobeu, trebalo dodatno približiti kompaniji veliku bazu enterprise korisnika koji traže sigurnu, brendovski usklađenu generativnu umjetnu inteligenciju.