Grad Zagreb pokrenuo je milijun eura vrijedan natječaj za izradu Studije optimizacije mreže linija javnog gradskog autobusnog prijevoza, strateškog dokumenta koji bi trebao temeljito promijeniti način na koji se planiraju i voze gradski autobusi.
Gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je da će „novi koncept autobusne mreže omogućiti bolju povezanost gradskih četvrti, skratiti vrijeme putovanja i povećati pouzdanost, uz smanjenje troškova i gužvi”. Izrada studije trajat će 16 mjeseci, a ugovorena vrijednost nabave iznosi jedan milijun eura bez PDV-a.
Što će se analizirati • sve dnevne, noćne, školske, sezonske i linije na zahtjev • preklapanja trasa, područja slabije pokrivenosti i dostupnost postojećih usluga • usklađenost autobusa s tramvajskim i željezničkim prometom
Grad će pritom ažurirati podatke o potražnji koristeći svoj strateški prometni model. Na temelju prikupljenih tokova prometa razvit će se i simulirati četiri moguća rješenja buduće autobusne mreže:
- pojednostavljena mreža s češćim polascima
- kompleksna mreža s najvećom pokrivenošću
- „feeder” sustav koji lokalne linije spaja s tramvajem i vlakom
- kombinirani model koji spaja prednosti prethodna tri koncepta
Svaki prijedlog ocjenjivat će se prema troškovnoj učinkovitosti, razini pokrivenosti, zadovoljstvu putnika te ekološkim i gospodarskim učincima.
Konačni rezultat Studija bi trebala donijeti nove karte mreže, tablične vozne redove, grafikone vožnji i digitalne podatke za ZET-ov informacijski sustav i mobilne aplikacije. U završnici će predložiti i infrastrukturne zahvate te konkretne mjere za uvođenje optimizirane autobusne mreže u Zagrebu.