Brojna publika ispunila je Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula kako bi čula djela šest kapelnika nekadašnjeg orkestra Carske i kraljevske mornarice, koji je u Puli djelovao od 1862. do 1918. godine. Koncert „Na lijepom plavom Jadranu” rezultat je projekta ISTRAživanje skladateljske baštine, što ga zajednički vode prof. dr. sc. Lada Duraković s pulske Muzičke akademije i prof. dr. sc. Marijana Kokanović Marković s Akademije umetnosti u Novom Sadu.
Dirigent Petar Matošević vodio je Istarski komorni orkestar, a solističke klavirske dionice izvela je Ana Šercer. Program je podsjetio na atmosferu novogodišnjih bečkih koncerata – valceri, polke i koračnice odzvanjali su dvoranom, a publika je nove, iako povijesno stare skladbe primila pljeskom.
- Josef Rudolf Sawerthal (1819.–1893.) otvorio je večer koračnicom „Adio Trieste”. Prvi kapelnik pulskog Mornaričkog orkestra sanjao je ostati u glavnoj ratnoj luci, no odveo ga je nadvojvoda Maksimilijan I. u Meksiko, gdje je postao dvorski glazbeni ravnatelj.
- Slijedila je živahna polka „Polaneserin” Josefa Kovácsa (1825.–1892.), kapelnika koji je od 1873. do 1889. predvodio orkestar u Puli.
- Dvostrukim nastupom predstavljen je Ludwig Schlögel (1855.–1894.): klavirska polka „Marcella” i valcer „An der schönen blauen Adria”. Schlögel je, osim vođenja orkestra, oživio plesni i koncertni život grada, a počiva na pulskom Mornaričkom groblju.
- Najpoznatije ime, Franz Lehár (1870.–1948.), zastupljen je valcerom „Palmkätzchen”. Lehár je 1894. preuzeo pulski orkestar nakon što je izabran među 120 kandidata za prestižno mjesto kapelnika ansambla od 110 glazbenika.
- Klavirski „Spaun Marsch” predstavio je rad Gustava Schmidta (1865.–1931.), Lehárova nasljednika koji je u Puli od 1897. do 1899. dao sagraditi Vilu Noru na Verudi.
- Završnica je pripala Franzu Jakschu (kapelnik 1899.–1917.) s valcerom „In Marinekreisen” i „Österreichischer Flottenvereins Marschom”. Razdoblje njegova vodstva smatralo se najdinamičnijim za orkestar neposredno prije Prvog svjetskog rata.
Istarski komorni orkestar zvučao je skladno kao da glazbenici nastupaju zajedno čitav život. U postavi su, među ostalima, svirali violinisti Edi Šiljak, Alisa Cvitan i Matea Kasaić Drakšić, violistice Liuba Zuraeva i Iva Štefančić, violončelist Fabio Jurić, kontrabasist Sandro Peročević, flautistica Samanta Stell, klarinetist David Kumpare, trubač Alen Bernobić te udaraljkaš Vedran Vojnić.
Orkestar Carske i kraljevske mornarice, sa sjedištem u Mornaričkom kasinu, stoljeće je bio ključna točka kulturnog života Pule. Koncert u INK-u vratio je u život zaboravljene partiture i podsjetio koliko je ta glazbena tradicija urezana u povijest grada i cijele Istre.