Njemački proizvođač automobila Volkswagen objavio je da mu je u prvoj polovici godine operativni rezultat pao za 1,3 milijarde eura zbog „visokih troškova nastalih povećanim američkim uvoznim carinama”. Tvrtka je pritom snizila očekivanu profitnu maržu za 2024. na raspon od 4 % do 5 %, polazeći od pretpostavke da će carine ostati trajne i kretati se od najmanje 10 % do sadašnjih 27,5 %.
Volkswagen – koji proizvodi i marke Audi, Seat, Škoda, Lamborghini, Bentley te kamione Scania – ističe da unatoč rezanju troškova razmatra ukidanje do 35 000 radnih mjesta do 2030. godine.
Pad izvoza i domino-efekt • Prema podacima njemačkog udruženja VDA, izvoz automobila u SAD smanjen je za 13 % u travnju i 25 % u svibnju u odnosu na isto razdoblje lani, što znači isporuku 64 300 vozila u ta dva mjeseca. • Stellantis, proizvođač Vauxhalla, procjenjuje da su mu carine već „progutale” 300 milijuna eura. • Švedski Volvo, u kineskom vlasništvu, privremeno je obustavio isporuke pojedinih modela na američko tržište i bilježi znatan pad prihoda u drugom tromjesečju.
Europska unija u pregovorima Europska komisija pregovara s Washingtonom o dogovoru koji bi, ako bude postignut prije Trumpova roka 1. kolovoza, uveo jedinstvenu carinu od 15 % na većinu roba – bez posebnih izuzeća za automobilsku industriju. Njemački kancelar Friedrich Merz javno apelira na američkog predsjednika da što prije postigne sporazum s koncesijama za europske proizvođače vozila.
Pritisak i na druge industrije U petak su dionice njemačkog sportskog brenda Puma potonule za više od 18 % nakon što je tvrtka upozorila da će joj carine u SAD-u smanjiti bruto dobit za 80 milijuna eura te joj donijeti gubitak na razini operativne dobiti.
Većina proizvođača sportske opreme oslanja se na proizvodnju u Kini, Vijetnamu, Kambodži i Bangladešu, pa im više carine na američkom tržištu dodatno povećavaju troškove.
Ishod pregovora Bruxellesa i Washingtona mogao bi zato biti presudan ne samo za europske auto-gigante, nego i za širi spektar izvoznika u Europskoj uniji.