Na 17. Danu velikih planova čelnici Ine, Studenca, Hrvatske pošte i Telemacha iznijeli su poteze koje namjeravaju povući do 2026., komentirali inflaciju te najavili širenje kroz akvizicije i nove tehnologije.
• Zsuzsanna Ortutay, predsjednica Uprave Ine, potvrdila je da bi modernizirana riječka rafinerija trebala raditi punim kapacitetom sljedeće godine. Oprema je već postavljena, a preostali su završni procesi. Ortutay je podsjetila i na Inin zeleni zaokret – od solarnih postrojenja do projekta proizvodnje zelenog vodika – te izrazila razočaranje što je ulaganje od 40 milijuna eura u bioplin stopirano zbog negativnog stava države: „Vjerujem da je to hrvatski interes, ne samo Inin, da nastavimo tim putem.”
• Michal Senczuk, čelnik Studenca, upozorio je da inflacija smanjuje kupovnu moć i opterećuje trgovce, podsjetivši na ovogodišnji bojkot maloprodajnih lanaca. Unatoč pritisku, Studenac se oslanja na vjernost kupaca i turizam, a za 2024. procjenjuje inflaciju od 3 do 3,5 %. Tvrtka nastavlja organski rast, ali i aktivno traži mete za širenje: „U Hrvatskoj je oko 2000 trgovina spremno za akvizicije”, rekao je, ne otkrivajući detalje trenutnih pregovora.
• Ivan Čulo, predsjednik Uprave Hrvatske pošte, istaknuo je da je broj zaposlenih u zadnjih osam godina smanjen s 12 000 na 9 000, dok je dnevna distribucija paketa skočila s 35 000 na 100 000. „Investirali smo 150 milijuna eura bez EU fondova”, naglasio je, dodajući da pošta planira zadržati 1 600 ureda i ponuditi bankama prostor za šalter-usluge. U planu je i objedinjavanje voznog parka kako bi se kamioni danju iznajmljivali drugim poduzećima te razvoj digitalnih rješenja za pisma i platni promet.
• Adrian Ježina iz Telemacha poručio je da se tvrtka priprema za brze tehnološke promjene, ponajprije za sveprisutnu umjetnu inteligenciju. Smatra da je EU pretjerano regulirala to područje i time ograničila vlastitu konkurentnost: „Promjena tehnologije je idealna kako bismo uhvatili korak sa svijetom. Primjenom AI-ja može se povećati produktivnost prosječnog zaposlenika.”
Unatoč različitim sektorima, svi su govornici naglasili potrebu za brzim prilagodbama – bilo kroz tehnološke inovacije, strateške akvizicije ili optimizaciju logistike – kako bi ostali korak ispred inflacije i sve zahtjevnijih potrošača.