Čak 56 posto Slovenaca namjerava ljeto provesti u Hrvatskoj, pokazuje internetsko istraživanje Instituta Mediana provedeno sredinom lipnja. Unatoč učestalim napisima o visokim cijenama na Jadranu, Hrvatska ostaje najpoželjnija inozemna destinacija za susjede s druge strane Bregane.
Ključni nalazi istraživanja:
• 71 posto ispitanika planira ljetni odmor, a gotovo petina već ga je uplatila.
• Hrvatsku je izabralo 56 posto sudionika ankete; slijedi domaća slovenska obala (10 %), dok se za Grčku i Italiju odlučuje manji, ali zamjetan broj putnika.
• Trećina planira odmor od 4 do 7 noći, petina do 10 noći, a četvrtina dulje od deset dana.
• Najtraženiji smještaj su apartmani, privatne sobe i kuće za odmor (38 %), potom hoteli i moteli (24 %) te kampovi (15 %).
„Blizina, dobra prometna povezanost, raznolika ponuda i međusobno povjerenje razlozi su zbog kojih Hrvatska i dalje ostaje izbor broj jedan za Slovence”, ističe Bruno Bonifačić, direktor Predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Sloveniji. Dodaje da će se promotivne aktivnosti i dalje prilagođavati slovenskim gostima – od obiteljskog i kamping odmora do aktivnog turizma i gastronomije.
Službeni sustav eVisitor potvrđuje trend: od siječnja do kraja lipnja Slovenci su ostvarili više od 877 tisuća dolazaka i 4,3 milijuna noćenja, što je rast od dva, odnosno tri posto u odnosu na isto razdoblje lani. Dodatnu vezu s Jadranom čini oko 100 tisuća vikendica u slovenskom vlasništvu duž obale.
Medijsko zgražanje nad cijenama ipak ne jenjava. Slovenski portali redovito uspoređuju cijene goriva i hrane, a 24ur.com navodi da krema za sunčanje u Splitu stoji čak 38 eura, gotovo dvostruko više nego u Zagrebu. Novinar Bojan Budja u Slovenskim novicama piše da, „bilo da se pola litre piva prodaje za 5 ili 8 eura“, Jadran i dalje „ima svoju magiju“ zahvaljujući nostalgiji i činjenici da slovenska obala duga tek 46,6 kilometara ne može zadovoljiti potražnju.
Da je skupoća stvarna, potvrđuje i analiza njemačkog portala World on a Budget: prosječno noćenje u sezoni stoji oko 100 eura za dvije osobe, obrok u restoranu često je skuplji nego u Njemačkoj, a cijene variraju od 6,80 eura za najjeftinije ćevapčiće do 95 eura za kilogram ribe. Kuglica sladoleda doseže 4 eura, dok je prosjek 2,44 eura.
Ipak, podatci pokazuju da visoke cijene zasad ne odvraćaju glavne goste s najbližeg emitivnog tržišta. Koliko će dugo „pupkovina“ između Slovenije i Jadrana izdržati udare inflacije, ostaje otvoreno pitanje, ali za ovu sezonu Hrvatska može računati na tradicionalnu vjernost svojih susjeda.