Velika Britanija odlučila je ubrzati planove za uvođenje autonomnih vozila na javne ceste, najavljujući kako će pilot-projekti započeti već u proljeće sljedeće godine. Prema najavi Ministarstva prometa, početni datum za šire otvaranje cesta bio je predviđen tek za drugu polovicu 2027., no novi plan omogućit će tvrtkama testiranje samovozećih automobila znatno ranije.
Ministrica prometa Heidi Alexander istaknula je ekonomski potencijal ove tehnologije, procjenjujući kako će industrija autonomnih vozila do 2035. donijeti 38 000 novih radnih mjesta i 42 milijarde funti zemlji. Kao razloge ubrzanja navela je i mogućnosti za bolji i učinkovitiji prijevoz, kao i povećanje sigurnosti na cestama. „Znamo koliko tvrtke naporno rade na pitanjima sigurnosti i ne želimo sjediti i čekati da se tehnologija dalje razvija”, poručila je Alexander, dodajući kako sigurnost ostaje apsolutni prioritet: „Nećemo dozvoliti da se ova tehnologija koristi na našim cestama dok ne budemo sigurni da su prošla najstroža sigurnosna testiranja.”
U prvoj fazi pilot-projekta sudjelovat će ograničen broj autonomnih vozila, a država će godinu dana pratiti i analizirati podatke iz tih testiranja. Cilj je da tvrtke mogu službeno pokrenuti usluge autonomnih taksija u drugoj polovici 2027.
Najveće britanske i međunarodne tvrtke odmah su reagirale na vladinu odluku. Britanski Wayve i američki Uber objavili su partnerstvo i planove za zajedničko testiranje autonomnih vozila na londonskim cestama. Izvršni direktor Wayvea Alex Kendall naglasio je kako će London, sa svojom srednjovjekovnom strukturom i sedam puta više pješaka koji prelaze cestu izvan pješačkog prijelaza nego San Francisco, predstavljati veliki izazov za tehnologiju. „Ovo nije Phoenix u Arizoni—nije to grad na mreži u pustinji gdje sunce uvijek sja”, rekao je Kendall.
Partnerstvo s Wayveom uklapa se u širu strategiju Ubera koji već korisnicima u SAD-u omogućuje naručivanje autonomnih vozila putem aplikacije u gradovima kao što su Austin i uskoro Atlanta, a planira tisuće vozila u suradnji s Volkswagenovom podružnicom Moia. Surađuju i s Hyundaiem na testiranjima u Las Vegasu te s kineskim WeRideom u UAE, a Uber ima i gotovo 25 % udjela u Aurori, tehnološkoj tvrtki za autonomne kamione.
„Naša vizija je da autonomija postane sigurna i pouzdana opcija svima, a ovaj pokus u Londonu korak je bliže toj budućnosti”, izjavio je predsjednik Ubera Andrew Macdonald.
Uz Uber i Wayve, i druge tvrtke razvijaju i testiraju autonomnu tehnologiju u Velikoj Britaniji; Oxa se fokusira na primjene u industriji i javnom prijevozu, dok Mobileye testira sustave izbjegavanja sudara na londonskim autobusima. S druge strane, britanska tvrtka Cognital zatvorila je vrata zbog financijskih poteškoća.
I dok u Europi još nema komercijaliziranih robotaksija kakvi postoje u SAD-u i Kini, konkurencija se zaoštrava — kineski Baidu već pregovara o lansiranju robotaksija u Švicarskoj, što ukazuje na skori rast ovog tržišta i na europskom tlu.