Administracija bivšeg predsjednika Donalda Trumpa predstavila je prijedlog koji bi drastično ublažio buduće američke standarde potrošnje goriva. Umjesto prosjeka od 50,4 milja po galonu (oko 4,7 l/100 km) koji je postavila prethodna vlast, novi bi cilj za 2031. godinu pao na 34,5 mpg (oko 6,8 l/100 km).
• Ministarstvo prometa procjenjuje da bi vozači pri kupnji svakog novog vozila u prosjeku uštedjeli oko 1 000 dolara, što bi se do 2030. moglo zbrojiti na 109 milijardi dolara. • Prosječna cijena novog automobila u SAD-u danas premašuje 49 000 dolara, a industrija upozorava da se planovi za nove modele kroje godinama unaprijed pa bi eventualno pojeftinjenje na cjenicima stiglo s odgodom. • Lakša pravila značila bi veću potrošnju goriva; s obzirom na to da osobna vozila čine oko 15 % američkih emisija stakleničkih plinova, analitičari upozoravaju da bi potrošači dugoročno plaćali više na crpkama, a klimatski učinak bio nepovoljniji.
Zaokret signalizira širu promjenu federalne politike prema klimatskim pitanjima. Prethodna je administracija poticala električna vozila poreznim olakšicama i kaznama za proizvođače koji ne ispune strože ciljeve. Logika je bila jasna: veća prodaja električnih modela lakše bi dovela flotni prosjek do zadanih 50 mpg. Novi prijedlog, međutim, slabi pritisak na proizvođače da ubrzaju prelazak na struju.
Prijedlog sada ulazi u razdoblje javne rasprave koje traje do sredine siječnja; konačna odluka mogla bi stići iduće godine. Dok se u Washingtonu raspravlja, proizvođači nastavljaju planirati lance opskrbe i nove platforme, svjesni da bi još jedna promjena pravila mogla ponovno promiješati karte u najprofitabilnijem dijelu automobilske industrije.