Stanovnici Trsata protekle su subote pohrlili u prostorije Vijeća mjesnog odbora kako bi oči u oči iznijeli što ih najviše muči. Najglasnija poruka bila je jasna – kronični nedostatak parkirališnih mjesta pretvara kvart u prometni čep, pritom ugrožavajući sigurnost i kvalitetu života.
„Cilj mi je da građani osjete kako je njihov problem važan i da MO bude stvarna poveznica s Gradom”, rekao je pokretač inicijative Paul Simunović, najavivši dežurstva svake prve i zadnje subote u mjesecu te redovito izvješćivanje o poduzetim koracima.
Problemi koji su izronili • Parkiranje – nepropisno ostavljena vozila zakrčuju nogostupe i kolnik, a situaciju bi dodatno mogla pogoršati obnova Dvorane mladosti koja ukida devet označenih mjesta i dvije veće površine za parkiranje. • Preopterećena infrastruktura – manifestacije, turisti i hodočasnici višestruko nadmašuju kapacitete, što su članovi MO-a zabilježili dronom. • Baje za smeće – građani su se požalili i na manjak ili loš raspored kontejnera, što stvara nered oko odlagališta.
Tri predložene lokacije za nova parkirališta
- Sjeverna strana Sveučilišnog kampusa (zapadno od Tenka) – moguć privremeni parking uz izgradnju pristupne ceste, no Kampus planira širenje pa trajno rješenje zasad otpada.
- Ulica Put Bože Felkera, sjeverno od Dvorane mladosti – Detaljni plan predviđa garažu, ali zemljište je privatno, a sredstva za otkup i gradnju nisu osigurana u proračunu.
- Zona između ulica Put Vinka Valkovića Poleta i Fra Serafina Schoena – sada parkiralište za autobuse hodočasnika; predložen sastanak sa Svetištem i Rijeka plusom radi dogovora o zajedničkom korištenju.
Grad poziva na strpljenje, traži prioritetnu listu Sastanku je prisustvovao i zamjenik gradonačelnice Aleksandar-Saša Milaković, koji je priznao da se slični problemi javljaju u svim kvartovima te da rješenje traži vrijeme i znatna sredstva. Više će se, kaže, faktora uzeti u obzir pri određivanju prioriteta.
Simunović pak smatra da bi Trsat, kao „jedna od rijetkih turističkih i povijesnih zona”, trebao dobiti status područja posebnog interesa kako bi se ubrzalo dugoročno rješavanje.
Privremene mjere – nova regulacija i jači javni prijevoz MO predlaže gradskim službama model kakav se primjenjuje za blagdan Vele Gospe: • sat vremena prije većeg događaja zatvaranje pristupnih cesta prema Trsatu, • usmjeravanje vozila na parkirališta kod Kampusa i Delte, • besplatni parking na Delti te uvođenje kružne autobusne linije Delta–Trsat–Delta, • suradnju s KD-om Autotrolej oko izvanrednih linija Centar–Trsat.
„I najmanje manifestacije premaše ukupan broj dostupnih kapaciteta za parkiranje. Vozila suženom cestom prema Strmici ugrožavaju sigurnost građana i pristup hitnim službama”, upozorio je Simunović.
Prvi koraci već su zapisani, no hoće li gradska blagajna i imovinskopravni odnosi dopustiti brzu realizaciju – građani Trsata i njihova volja da se uključe tek će pokazati.