Tesla je u srpnju prodala samo 8 837 automobila na tržištima Europske unije, EFTA-e i Ujedinjenog Kraljevstva, što je pad od 40 % u odnosu na isti mjesec lani, pokazuju podaci Udruženja europskih proizvođača automobila (ACEA). Istodobno je kineski BYD više nego utrostručio registracije na 13 503 vozila i prvi put zasjeo ispred Tesle, osiguravši 1,2 % europskog tržišta električnih automobila. Tesla je ostala na 0,8 %.
Kineske marke, osobito one s pristupačnijim modelima, sve agresivnije osvajaju europske kupce, a analitičari JATO Dynamicsa još su proljetos zabilježili da je BYD pretekao Teslu po prodaji na Starom kontinentu.
Poticanje potražnje u Ujedinjenom Kraljevstvu
Britanska vlada pokušava ubrzati prelazak na struju pa je pokrenula novu shemu poticaja: kupcima električnih vozila čija je kataloška cijena do 37 000 funti popust se odbija odmah pri kupnji. Fordovi modeli Gen-E i e-Tourneo Courier prvi su dobili maksimalnih 3 750 funti poticaja, dok će 26 drugih modela ostvariti subvenciju od 1 500 funti.
Blagi oporavak proizvodnje
Prema britanskom društvu proizvođača i trgovaca automobila (SMMT), proizvodnja u srpnju je drugi mjesec zaredom porasla, ovaj put 5,6 %. Unatoč tome, tržište je i dalje nestabilno zbog slabog povjerenja potrošača i velikih ulaganja u nove tehnologije.
Tržišni udio struje i hibrida raste
ACEA navodi da je u prvih sedam mjeseci 2025. u EU registrirano 1,011 milijuna potpuno električnih automobila, što čini 15,6 % ukupnog tržišta. Hibridni modeli još su popularniji – prodano ih je 2,255 milijuna, a rast predvode četiri najveća tržišta: Francuska ( +30,5 %), Španjolska ( +30,2 %), Njemačka ( +10,7 %) i Italija ( +9,4 %).
Glavna tajnica ACEA-e Sigrid de Vries smatra da će brže prihvaćanje električnih vozila ovisiti o gušćoj mreži javnih punionica, nižim cijenama punjenja i usklađenim državnim poticajima.