Teolog Dalibor Milas u emisiji „Novi dan” na N1 kritizirao je ispreplitanje Katoličke crkve i politike koje se, kaže, posljednjih tjedana ponovno razbuktalo nakon masovno posjećenih koncerata Marka Perkovića Thompsona.
Prema Milasu, okupljanja na kojima se „otvoreno veliča, a još više relativizira i opravdava stara ustaška ikonografija” događaj su „koji si jedna civilizirana država ne smije dopustiti”. Naglasio je da ne vidi „puzajući klerofašizam”, ali smatra da politički i crkveni akteri „itekako znaju što rade” te sada nastoje „zajahati na valu populizma koji je privremeno tu”.
Milas opisuje koncertnu atmosferu kao „kičastu mješavinu Gospe, krunice, političkih i povijesnih mitova” koja se prodaje kao povratak korijenima. Podsjetio je na evanđeosku poruku da Isus ne poziva na čuvanje mitova o prošlosti nego na povjerenje u Boga te upozorio da vjera, kada postane oruđe identitetske politike, gubi proročku snagu i „pretvara se u lošu kopiju same sebe”.
Kao ilustraciju naveo je prizor mladih Hrvata na Svjetskom danu mladih u Rimu koji su pjevali Thompsonove domoljubne pjesme. „Uspjeli smo fantastičnu poruku kršćanstva, uključivosti i tolerancije svesti na nacionalnu razinu”, kazao je, dodavši da je nužno razlikovati Kristovu univerzalnu poruku od „iskušenja nacionalizma”.
Teolog zaključuje da je „ono što se dogodilo s Thompsonom, kojeg jedan dio katoličkog puka promatra gotovo kao Isusa, šamar hijerarhiji Katoličke crkve u Hrvatskoj”. Podsjetio je kako katolička teologija apsolutnu vrijednost pridaje isključivo Bogu, dok su Domovina i obitelj visoko, ali ipak relativno rangirane vrijednosti.