Spoj dviju naizgled nespojivih poetika – minimalno akromatskog slikarstva Cvetke Hojnik i futurističkih fantazija Zdravka Milića – stvorio je izložbu „Dvije strane jedne igre”, otvorenu do 4. studenoga.
Kustos Branko Franceschi objašnjava kako zajednički rad dvojca „nije tek tehničko preklapanje, nego „fuzija, gotovo kolaž dvaju poetika” koja produbljuje doživljaj svakog pojedinog platna. U tradicionalno samotnjačkom mediju poput slikarstva, naglašava, dvoje autora predstavljaju „maksimalni kvantum“, a cijeli ciklus rađen udvoje prava je rijetkost.
Franceschi podsjeća da kolaboracije u slikarstvu mahom potiču sa svjetske scene, navodeći povijesne primjere poput tandema Warhol–Basquiat. No u regionalnom kontekstu, dodaje, slični projekti nastaju iz „istraživanja prožimanja stvaralačkih potencijala“, a ne tržišne potrebe.
U novom ciklusu crni svemirski bezdan iz Milićeva imaginarija pretvara se u dvodimenzionalnu površinu Hojnikina univerzuma, dok se geometrijski rasteri slovenske umjetnice otvaraju prema Milićevim „prozorima“ s prizorima neočekivanih kozmičkih scena. Instalacija „Lovac snova” spaja njene crveno-crne varijacije na konstruktivističke teme s njegovim letećim brodom-podmornicom pogonjenim anđeoskim krilima.
„Istine umjetničkih vizija nisu satkane po zakonima fizike, već alkemije duha”, zaključuje kustos, izražavajući nadu da će „plima likovnog svjedočanstva njihove povezanosti” nastaviti rasti i nakon završetka izložbe.