U zagrebačkoj Galeriji Kranjčar ovoga je tjedna otvorena samostalna izložba Anabel Zanze pod nazivom „Slovoenciklopedijske jedinice/Letter Encyclopaedia Entries”. Slikarica koja već desetljećima istražuje likovni i semantički potencijal slova ovim ciklusom spaja latinično i Brailleovo pismo te nudi multiosjetilni doživljaj dostupan i videćima i slijepima.
Autorica je u postavu integrirala sedam vlastitih tekstova u formi enciklopedijskih natuknica. Naizgled suhoparni zapisi brzo se pretvaraju u ironične, distopijske minijature nadahnute Orwellovom „1984.”, u kojima Zanze gradi svijet „Slovokracije”, „Slovosenata” i „Slovoprincipije”. Time propituje moć jezika, slike i značenja, dok istodobno širi granice percepcije i potvrđuje inkluzivni pristup umjetnosti kao zajedničkom jeziku svih osjetila.
Izložba u Kranjčaru odvija se paralelno s autoricinom brodskom postavkom „NE-PRE-PRE-KE”, dodatno naglašavajući njezinu posvećenost umjetnosti koja je misaona, poetska i duboko empatična — prostor susreta vida, dodira i riječi.