Njujorški startup Infinite Machine, koji je prošle godine privukao pozornost futurističkim skuterom P1, izbacio je iz garaže novu – ambiciozniju – igračku. Olto je električni bicikl konstruiran u nešto više od godinu dana i zamišljen kao masovni model koji će prijeći most između klasičnog e-bica i sjednećeg skutera.
Olto se oslanja na mješavinu čelika i aluminija, isporučuje se u srebrnoj ili crnoj boji, a proizvođač ga je dizajnirao da „živi” na ulici: okvir je vodootporan, baterija se lako vadi ispod sjedala, ali je možete ostaviti unutra dok god je zaključana. Punjenje traje oko 5,5 sati na standardnom, odnosno tri sata na brzom punjaču.
Za razliku od mnogih e-bicikala koje je i dalje poželjno parkirati u stanu, Olto nudi cijeli paket zaštite pod etiketom „Infinite Security”. Ugrađeni GPS i podatkovna veza omogućuju praćenje preko aplikacije za iOS i Android, postoji niša za AirTag, a pri pokušaju krađe oglasit će se alarm, volan i motor će se blokirati, a sekundarna baterija održavat će sustav aktivnim do 30 dana. Ako to nije dovoljno, na postolju je predviđeno mjesto za U-lokot.
Električni pogon čini stražnji 2-kilovatni hub-motor softverski ograničen na 750 W. Tri vozna režima prilagođavaju se lokalnim propisima: Class 2 (20 mph uz potpunu upotrebu gasa), Class 3 (28 mph isključivo uz pomoć pedala) i Offroad (do 33 mph). Predviđen doseg je oko 40 milja, a vozač može birati želi li odmarati noge na osloncima ili ih u sekundi pretvoriti u pedale.
Kokpit donosi NFC paljenje, automatsko zaključavanje po blizini, USB-C utičnicu za mobitel i pravokutni zaslon s osnovnim informacijama. Na desnoj ručki nalaze se zakretni gas, tipka „R” za vožnju unatrag i Boost za kratki nalet snage; lijevo su žmigavci, kontrola svjetla i vrlo glasna sirena. Hidraulične disk-kočnice skrivenih vodova i opciona retrovizora dopunjuju sliku.
Sjedalo je dovoljno široko za dvije osobe, a Infinite Machine već nudi prvu liniju dodataka – od nosača telefona do dječje sjedalice – dok su na okviru ostavljene točke za opremu drugih proizvođača.
Tvrtku su 2020. pokrenula braća Joseph i Eddie Cohen. Nakon prikupljenih ulaganja iz fonda American Dynamism Andreessena Horowitza te anđeoskih ulagača poput glazbenika Will.i.ama i glumice Letitie Wright, prvi skuter P1 počeo je stizati kupcima ovog mjeseca. Olto bi na jesen trebao krenuti u serijsku isporuku, uz proizvodnju u Kini i najavu mogućeg preseljenja dijela kapaciteta u Maleziju. Startup također planira web-trgovinu za rezervne dijelove i servisnu mrežu diljem SAD-a.
Hoće li ambiciozni dvojac izbjeći sudbinu nekih urušenih e-bike brendova, tek treba vidjeti, no Olto pokazuje da Infinite Machine niže poteze u smjeru šire publike – i to bez da izgubi dizajnersku samouvjerenost koja ga je lansirala u središte pozornosti.