Regionalna koprodukcija „Paviljon” stigla je u domaća kina nakon festivalske premijere u Sarajevu, nudeći crnohumornu dramu s elementima nasilnog horora i eksplicitnim pozivom na pobunu protiv društvene apatije.
Film – potpisan kao zajednički projekt Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije, Crne Gore i Sjeverne Makedonije – režirao je Dino Mustafić, autor koji se na veliko platno vraća prvi put od hita „Remake” iz 2003. godine. „Svaka sličnost i podudarnost s događajima na Balkanu potpuno je namjerna”, poručio je redatelj prilikom promocije.
Scenarij su, prema noveli iz zbirke „Radnici i seljaci”, zajedno napisali Viktor Ivančić i Emir Imamović Pirke, a u glavnim su ulogama istaknuta regionalna glumačka imena: Rade Šerbedžija, Zijah Sokolović, Ksenija Pajić, Mirjana Karanović i Ermin Bravo.
Radnja prati stanare zapuštenog staračkog doma u kojemu „nema dana bez poniženja”. Nakon godina bez tople vode, spavanja u istoj posteljini i smrtnih slučajeva zbog pogrešne terapije, starci pod vodstvom Angele (Šerbedžija) i Schumacherovim (Sokolović) „prekardašeni” kreću u oružanu pobunu, zauzimaju zgradu i uzimaju osoblje za taoce. Dok ravnateljica doma (Karanović) strahuje za vlastitu kožu, gradonačelnik (Bravo) taktizira jer je izborna godina, pa se svaki potez mjeri pod povećalom.
„Ne radi se ovdje o promjeni svijeta nabolje, nego o promjeni svijeta, i tačka”, rezimiraju likovi motiv pobune, a film istodobno proziva profiterstvo – na mjestu doma planira se izgradnja šoping-centra – i širi poruku da je otpor moguć i u poodmakloj dobi.
Kritičari su očekivali „staračku verziju ‘Pasjeg popodneva’”, no dojam je da snažna premisa i impresivna glumačka postava nisu u potpunosti nadomjestile redateljsku pauzu od dva desetljeća. Premda Mustafić pokazuje iskre dovitljivosti – kamera se, primjerice, zaustavlja na slici Josipa Broza koja sa zida promatra kaos – film mjestimice gubi ravnotežu između satire, društveno angažirane drame i talačkog trilera.
Unatoč manjkavostima, „Paviljon” ostaje intrigantna, lokalno prepoznatljiva priča o zlostavljanim starcima koji se odlučuju „pokazati zube”. Publika, koja istodobno u kinima može pogledati i „Jednom bitkom za drugom”, tako dobiva još jedan buntovni naslov koji neposredno propituje socijalne i političke odnose na Balkanu.