Radovi na posljednjih pet kilometara hrvatskog dijela autoceste A5, između Belog Manastira i mađarske granice, privode se kraju. Nakon dovršetka tehničkog pregleda i izdavanja uporabne dozvole, promet bi se trebao pustiti bez dodatnih odgađanja.
• Vrijednost zahvata: gotovo 46 milijuna eura (bez PDV-a) • Izvođač: Osijek-Koteks • Financiranje: zajam Europske banke za obnovu i razvoj za projekt „Hrvatska – dovršetak autoceste na koridoru 5C” • Duljina dionice: 5 km • Objekti na trasi: osam mostova i nadvožnjaka, među kojima je najzahtjevniji 318 metara dugi vijadukt Karašica, koji premošćuje željezničku prugu i rijeku Karašicu.
Naplatna postaja Sudaraž ostat će prva odnosno posljednja točka naplate na hrvatskoj strani koridora, dok se na samoj granici neće graditi nikakav objekt. Na 200 metara od crte razgraničenja nalazi se samo obostrani plato za potrebe MUP-a.
Otvaranje je nekoliko puta odgađano: Hrvatske autoceste objasnile su da se završni građevinski radovi odvijaju paralelno s prikupljanjem dokumentacije potrebne za tehnički pregled, a ti postupci traže dodatno vrijeme.
Povezivanje Baranje s Europom
Dovršetak ove spojnice bit će ključan za baranjska naselja, posebice Branjinu Vrh kroz koji dnevno prolaze stotine teških kamiona. Mađarski dio koridora odranije je potpuno izgrađen i čeka na povezivanje s hrvatskom trasom, što će ubrzati promet između Budimpešte, Sarajeva i Ploča.
Prethodni korak na istom pravcu bila je 17,5 kilometara duga dionica Osijek – Beli Manastir, otvorena u prosincu 2022. Od tada do kraja prošle godine naplatnom postajom Sudaraž prošlo je oko 580 000 vozila, od kojih je 230 000 pripadalo teretnim kategorijama.
Autocesta A5 Beli Manastir – Osijek – Svilaj dio je široke TEN-T mreže i europskog koridora E-73, koji povezuje sjever Europe s Jadranom. Završetak hrvatske trase označit će važan korak u prometnom i gospodarskom povezivanju srednje i južne Europe.