Nova romantična drama „Spoj iz snova” („Materialists”) redateljice i scenaristice Celine Song, zaslužne za dvostruko Oscarom nominirani prvijenac „Prošli životi”, najavljena je kao pokušaj povratka klasične rom-com forme u kino-dvorane.
Film, čija je američka premijera zakazana za 2025., nastao je uz potporu Sony Picturesa, ali se otvara logotipom nezavisne kuće A24, signalizirajući ambiciju spajanja komercijalnog i festivalskog senzibiliteta. Budžet od 20 milijuna dolara iskorišten je za, kako se navodi, „vizualnu eleganciju o kojoj mnoge streaming komedije mogu samo sanjati”, pri čemu se posebno ističe kamera Shabiera Kirchnera i svježi prikaz New Yorka.
Radnja prati Lucy (Dakota Johnson), provodadžijku iz elitne agencije za spojeve koja brak opisuje kao „poslovni dogovor” i kandidate rangira prema plaći, visini, godinama i političkim stavovima. Njezinu profesionalnu proračunatost dovodi u pitanje ljubavni trokut: s jedne strane je imućni investitor Harry (Pedro Pascal) – „jednorog” i 10/10 muškarac – a s druge glumac bez stalnog angažmana John (Chris Evans), njezin siromašni bivši dečko. Film otvara staro pitanje udaje iz ljubavi ili iz interesa, no Song pokušava zadati dublji ton, blizak „Prošlim životima” i „Najgoroj osobi na svijetu”, uz duge tišine i melankolične fragmente atipične za mainstream romantične komedije.
Kritičari napominju da „Spoj iz snova” samo djelomično koketira s klasičnim žanrom kako bi ga se marketinški moglo reklamirati kao rom-com. Uz melankolične refleksije o ljubavi u materijalističkom 21. stoljeću, film otvara i mračniju „MeToo” podpriču kroz lik klijentice Sophie (Zoe Winters), pa iskoračuje iz čistog zabavljačkog okvira. Upravo taj žanrovski razdor, komentira se, dovodi do tonalne neujednačenosti: likovi nisu tako kompleksni kao u „Prošlim životima”, a željena intimna brutalnost pitanja „tko sam i s kim trebam biti” ostaje djelomično nedostižna.
Ipak, u usporedbi s današnjim streaming rom-com standardom, „Spoj iz snova” nudi više od „golog minimuma”. Hoće li Song opravdati očekivanja i postati „nova Nora Ephron” ili „Nancy Meyers”, odlučit će publika kad film stigne u kina iduće godine.