Sedam enciklopedijskih natuknica ispisanih uljem na platnu, s intrigantnim neologizmima poput „slovokracija” i „slovomanifest”, čine okosnicu nove izložbe Anabel Zanze „Slovoenciklopedijske jedinice” otvorene u Galeriji Kranjčar.
Autorica se, kaže, nadahnula Orwellovom distopijom „1984.” i njezinim „novozborom”, pa je slikarsko platno pretvorila u napetu kombinaciju teksta, slike i ideje. Svako je platno popraćeno minijaturnim replikama na talijanskom i engleskom, inačicama na Brailleovu pismu te QR kodom za audio zapis, čime se izložba otvara i slijepim ili slabovidnim posjetiteljima.
Kustos Vanja Babić ističe začudnu poetičnost suhih enciklopedijskih rečenica:
„Doista je začudno kako autorica Anabel Zanze svoje slike-tekstove … uspijeva učiniti poetičnima, pa i duboko humanima.”
Babić napominje da u njezinu radu nema digitalne distance: „Umjetničina preciznost nipošto nas neće asocirati na preciznost stroja, ona isključivo proizlazi iz tipično ljudske upornosti i usredotočenosti.”
Igor Zidić povezuje izložbu s prapočecima pisma i slike: „Čovjek je počeo pisati slikom, a nastavio slikati pismom”, naglašavajući da tekst ove put nije dekor nego ključno sredstvo „ironijskog pogleda na svijet u kojem živimo”.
Zanze projekt objedinjuje tri desetljeća istraživanja likovnog potencijala latinice i višegodišnje proučavanje Braillea. Spajanjem taktilnih i zvučnih elemenata stvara zajednički prostor percepcije za videće i nevideće.
Izložba ostaje otvorena do 8. studenoga.