Zagrebački Hipodrom prošlog je vikenda bio zatrpan sendvičima pripremljenima za koncert Marka Perkovića Thompsona – navodno gotovo milijun komada. Danas im službeno istječe rok trajanja, pa je saga o najrazvikanijem festivalskom obroku u zemlji dobila završno poglavlje.
• Cijena u silaznoj putanji
– 8 eura na samom koncertu
– 3,5 eura u redovnoj ponudi par dana kasnije
– 0,29 eura u diskontu uoči isteka roka
• Tko stoji iza sendviča?
Dvije su marke punile ambalažu: American Donut – domaća tvrtka specijalizirana za smrznutu i paniranu hranu koju vode Mato Zirdum i Sara Šteko, te tajanstveni Bajt – više od zalogaja za čijim se nazivom ne vodi nijedan registrirani obrt.
• Što se zapravo jelo?
Težak 220 g, sendvič sadrži pšenično pecivo posuto makom i sezamom, šunku u ovitku, sir nalik gaudi, kisele krastavce i obilan masni namaz spojen od četiri vrste ulja (repičino, palmino, kokosovo, suncokretovo). Deklaracija otkriva i zavidan popis emulgatora i regulatora kiselosti.
„Unatoč zabrinjavajuće velikom broju ‘E’ dodataka, sendvič je bio više nego zadovoljavajući festivalski obrok“, navodi se u ocjeni kušača koja je pratila proizvod do isteka roka.
• Višak koji nitko nije htio
Kutije neprodanih sendviča danima su se mogle vidjeti na livadama Bundeka, što upućuje da su se organizatori ozbiljno preračunali u količini.
Zaključno, Thompsonov sendvič ostat će zapamćen po neuobičajeno visokoj startnoj cijeni, dramatičnom padu vrijednosti i misteriju proizvođača „Bajt“. Onima koji su čekali zadnji dan ostala je tek uspomena – namijenjena kontejneru ili znatiželjnim kušačima s jakim želucem.