Kolovoz, tradicionalno najjači mjesec senjske sezone, završio je s 28 537 dolazaka, 2,37 % manje nego lani, dok je broj noćenja pao za 1,32 % na 174 043. Zbrajaju li se brojke od 1. siječnja do 31. kolovoza, dolazaka je 86 613 (−1,01 %), no noćenja su porasla na 446 tisuća (+1,32 %).
Direktor Turističke zajednice grada Senja Viktor Samaržija ističe da su „najveći minus” ostavili gosti iz Njemačke, tradicionalno najjače senjsko emitivno tržište. „Jednim dijelom razlog za to jesu cijene, ali i gospodarska situacija u toj zemlji koja za posljedicu ima slabiju kupovnu moć, kao i cjelokupna geopolitička situacija”, objašnjava Samaržija. Dodaje da su se na tržište vratile destinacije koje nekoliko godina nisu bile u punom pogonu i, uz konkurentnije cijene, „uzele dio kolača”.
Unatoč bogatom programu glazbenih, kulturnih i gastro-manifestacija, uporne kiše poremetile su planove pa su se pojedini događaji morali odgađati ili čak otkazivati. „Vrijeme je bilo nezahvalno za manifestacije koje se održavaju na otvorenom… neke smo odradili tek iz trećeg pokušaja”, kaže čelnik TZ-a.
Gosti se, međutim, češće žale na poskupljenja nego na meteorološke neprilike. „Očito je da je to problem koji treba raspraviti jer istovremeno nama konkurentna tržišta goste privlače i cijenama i kvalitetom”, napominje Samaržija.
Plan do kraja godine je oko pola milijuna noćenja, no prvotno zamišljeni rast od 2 % teško će nadomjestiti kolovoški minus. Stoga će se iduće godine mijenjati omjer ulaganja: više novca ide u javnu turističku infrastrukturu, manje u događanja, kako bi se podigla ukupna kvaliteta destinacije.
Paralelno se privodi kraju četverogodišnji Plan upravljanja destinacijom, koji je zakonski obavezan od 1. siječnja. Dvije trećine dokumenta već je dovršeno, a javna rasprava slijedi uskoro. „Senj ima puno toga za ponuditi – od aktivnog turizma do povijesti i kulture – ali moramo odrediti primarni smjer razvoja”, zaključuje Samaržija i najavljuje da će dokument potom ići pred Gradsko vijeće na usvajanje.