RIJEKA – Iako je prodaja Brodogradilišta 3. maj 1905 trenutačno zakočena sudskom zabranom zbog spora oko načina na koji je država preuzela vlasništvo, na navoze bi uskoro mogao stići novi posao: izgradnja luksuznog riječnog kruzera dugog 80 metara.
Direktor tvrtke MKM Yachts Saša Čokljat potvrdio je da su pregovori sa Scenic grupom u završnoj fazi i da bi ugovor mogao biti potpisan do kraja godine. Po planu, rezanje prvih limova trebalo bi krenuti u kasno proljeće 2026., kada se u riječkom škveru oslobađaju kapaciteti zauzeti na novogradnji “Scenic Ikon”.
Scenic, australska kompanija u vlasništvu Glena Moroneya, posljednjih je godina u investicijskom naletu. Nakon oceanskih ekspedicijskih jahti “Scenic Eclipse I” i “Scenic Eclipse II”, izgrađenih u Puli i Rijeci, te 205-metarskog „Ikona” vrijednog oko 250 milijuna eura koji se gradi na 3. maju (porinuće je predviđeno za listopad 2026.), logičan je slijed širenje flote riječnih brodova.
Prema ustaljenom modelu suradnje, trećemajci bi gradili trup i obavili grubo tehničko opremanje, dok bi se MKM Yachts intenzivnije uključio nakon porinuća. U završnoj fazi koristili bi se i radnici 3. maja te mreža domaćih i inozemnih kooperanata, slično kao na „Eclipseu II” i „Ikonu”.
Novi kruzer namijenjen je plovidbi rijekom Douro na Iberijskom poluotoku. Scenic već ima 28 riječnih brodova, među kojima i 80-metarski “Scenic Azure” s 48 apartmana za 96 gostiju, što daje dobar pokazatelj razine luksuza koju kompanija očekuje i od novogradnje u Rijeci.
Suradnja riječkog brodogradilišta i Scenicove hrvatske podružnice formalizirana je 2020. desetogodišnjom potkoncesijom na gotovo 21 500 četvornih metara škverske površine. Ta potkoncesija ostala je na snazi i nakon prijenosa glavne koncesije krajem 2024.
Usprkos neizvjesnosti oko vlasničke budućnosti – interes za preuzimanje 3. maja iskazalo je šibensko brodogradilište Iskra, ali odluka čeka sudski epilog – novi ugovor sa Scenicom mogao bi škveru osigurati stabilnu proizvodnju i posao za stotine radnika barem do kraja desetljeća.