Saborski zastupnici od 1. siječnja do 15. srpnja 2025. potrošili su ukupno 761 tisuću eura javnog novca izvan svojih plaća, pokazuje još neslužbeni pregled troškova objavljen na mrežnim stranicama Hrvatskoga sabora.
Najveća stavka i dalje su smještaj i prijevoz:
- za najam stanova i režije: više od 253 tisuće eura
- korištenje osobnih automobila u službene svrhe: više od 198 tisuća eura
- cestarine: nešto iznad 37 tisuća eura
- avionske karte: više od 86 tisuća eura
- hoteli: preko 56 tisuća eura
- dnevnice: više od 26 tisuća eura
Ukupno je troškove prijavilo 125 od 150 zastupnika; 25 ih uopće nije imalo dodatne izdatke.
Najveći potrošači
- Andro Krstulović Opara (HDZ) – oko 21 tisuću eura, od čega 7 505 eura za avione i oko 4 300 eura za hotele.
- Ivan Račan (SDP) – nešto više od 16 tisuća eura; avioni oko 8 500, hoteli 4 700 eura.
- Nikolina Baradić (HDZ) – više od 3 700 eura, ponajviše za kilometražu (oko 4 100 eura).
S iznosima većim od 10 tisuća eura slijede HDZ-ove Jasna Vojnić i Zdravka Bušić, Marijana Petir (NZ), Marijana Puljak (Centar) i Marko Pavić (HDZ), čije troškove uglavnom čine inozemni letovi, smještaj i dnevnice.
Među najskupljima su i najudaljeniji zastupnici: Nevenko Barbarić i Dario Pušić koji putuju iz BiH (11 700 i 11 900 eura), Sanda Livia Maduna iz Slavonskog Broda (oko 11 400), te Danica Baričević s Brača, Ante Kujundžić iz Metkovića i Nikola Mažar iz Vukovara – svi iznad granice od 10 tisuća eura.
Javni prijevoz rijetkost
Tek 15 zastupnika posegnulo je za autobusom ili vlakom, i to za ukupno oko 2 500 eura.
Uz prosječnu plaću od oko 4 000 eura, zastupnici mjesečno dobivaju paušal od približno 200 eura za materijalne troškove te, ako ne žive u Zagrebu, 133 eura naknade za odvojeni život (isplaćuje se samo kad Sabor zasjeda). Za odvojeni život u prvih šest i pol mjeseci isplaćeno je nešto više od 63 tisuće eura.
Predsjednik Sabora Gordan Jandroković imao je 5 480 eura dodatnih troškova: 660 eura dnevnice, oko 1 200 za avione, 3 500 za hotele i 68 eura ostalih izdataka.
Ostale sitnije stavke – taksiji, parking, vinjete i brzi prolaz – dosegnule su oko 3 200 eura.
Dok većina troškova proizlazi iz zakonskih prava na smještaj i putne naknade, iznosi nekih zastupnika ponovno otvaraju pitanje granica opravdanosti i kontrole javne potrošnje.