Let FR-7153 koji je 3. listopada poletio iz Pise prema zračnoj luci Prestwick u Glasgowu gotovo je završio tragedijom: posada je u oluji morala proglasiti hitni postupak „Fuel Mayday” i preusmjeriti se u Manchester, gdje je sletjela sa samo 220 kilograma goriva – dovoljno za još pet do šest minuta leta.
Oluja Amy donosila je udare vjetra do 160 km/h i zadala kaos zračnom prometu diljem Ujedinjenog Kraljevstva. Boeing 737-800, kojim je upravljala tvrtka Malta Air u ime Ryanaira, triput je bezuspješno pokušao sletjeti u Prestwick, a potom i u Edinburghu. Svaki je prilaz prekinut zbog izuzetno jakog bočnog vjetra.
Nakon gotovo dva sata kruženja kapetan je upalio transponder kod 7700, čime je označio opću opasnost, te zatražio hitno slijetanje u Manchester. Ondje je zrakoplov sigurno prizemljen, ali s količinom goriva koja predstavlja tzv. „konačnu rezervu”. Za 737-800 propisi nalažu zalihu za najmanje 30 minuta leta; posada je, prema internim zapisima, imala tek šesti dio tog minimuma.
„Nakon kašnjenja u Pisi zbog štrajka brinuli smo se da ćemo upasti u oluju. Avion je kružio, pa naglo podigao nos. Drugi pokušaj slijetanja bio je još grublji, a tek u Manchesteru smo shvatili koliko je bilo ozbiljno”, ispričao je putnik Alexander Marchi, koji je na odredište stigao deset sati kasnije od planiranog. „Kad smo dotaknuli pistu, svi su samo željeli izaći – nitko nije razmišljao o novom letu.”
Ryanair je potvrdio da je događaj prijavljen zrakoplovnim vlastima te da tvrtka „u potpunosti surađuje s istragom”. Dok istraga traje, kompanija ne otkriva dodatne pojedinosti.
Agencija za istraživanje zrakoplovnih nesreća ispituje zapise leta, komunikaciju kontrole leta i meteorološke uvjete kako bi utvrdila zašto je zrakoplov ostao na kritičnoj količini goriva i je li posada imala alternativne opcije prije nego što je potrošila gotovo cijelu zalihu.