U srcu funchalske luke, na rodnom otoku Cristiana Ronalda, muzej CR7 upravo je preskočio simboličnu granicu od milijun posjetitelja. Otvoren 2013. godine, dok je portugalski napadač još nosio dres Real Madrida, prostor od tada privlači znatiželjnike s cijelog svijeta – od radnika s kruzera do obitelji na školskim praznicima.
Muzej čuva oko 200 izložaka, među kojima se izdvajaju originalne Zlatne lopte, prvi dječački trofej osvojen s osam godina u klubu Andorinha te replike kolektivnih pehara iz Manchester Uniteda, Real Madrida, Juventusa i portugalske reprezentacije. Ulaznica stoji 5 eura, a najpoželjniji kadar za fotografiranje je brončani kip smješten ispred ulaza.
„Nismo htjeli propustiti priliku da vidimo muzej i rodno mjesto našeg omiljenog igrača“, rekao je 30-godišnji Indijac Roshan Kotwal koji je s kolegama istrčao s upravo pristiglog kruzera. Kotwal priznaje da zbog Ronalda preko interneta prati utakmice Al-Nassra i da ga posebno dira priča o „jednom siromašnom dječaku“ koji je postigao svjetsku slavu.
Oduševljenje ne poznaje dobne granice: osmogodišnji Alfred iz Danske, u norveškom dresu i s frizurom Erlinga Haalanda, moli brata da ga snimi uz kip, pa obojica uzviknu slavnu proslavu „Siiiii“. Majka objašnjava da je posjet Madeiri odmah povezan s Ronaldovim imenom čim su djeci spomenuli odredište.
Zaposlenik muzeja Línton Ferreira potvrđuje da se ljetnim danima „po nekoliko stotina turista“ dnevno slije kroz izložbeni prostor: „Najviše vole vidjeti trofeje Zlatne lopte, te se fotografirati uz Ronaldov kip.“ Dodaje da je „muzej razgledalo više od 1 milijun turista od otvaranja 2013.“.
Kompleksom upravlja Ronaldov brat Hugo Aveiro, dok sam napadač – prvi međunarodni igrač s 900 postignutih golova – rijetko navraća kući, iako na obali planira gradnju većeg hotela. Njegova prisutnost, međutim, osjeća se na svakom koraku: lokalna zračna luka nosi njegovo ime, a dres Al-Nassra u suvenirnici muzeja prodaje se za 300 eura.
Turistička službenica Filipa Silva prisjeća se nedavnog putovanja: „Kada sam rekla da sam s Madeire, odmah su odgovorili s ‘Ronaldo’.“ Veteran lokalnog novinarstva Agostinho Silva rezimira: „Otok čija je glavna gospodarska grana turizam cijeni Ronaldov doprinos u vlastitoj promociji… Mi smo stoga sretni što je Ronaldo s Madeire, ali i svijet je sretan što mu je Madeira dala takvog igrača.“
Za Madeiru, čini se, Ronaldo nije samo nogometaš nego i najjači marketinški adut – a muzej koji nosi njegovo ime postao je nezaobilazna stanica svakoga tko zakorači na vulkansko tlo usred Atlantika.