RIJEKA – Samo tjedan dana prije povratka učenika u klupe i prelaska na pojačani jesenski vozni red, Autotrolej se suočava s alarmantnim stanjem voznog parka. V. d. direktorice tvrtke Dijana Trošelj potvrđuje da je svakodnevno neispravno „između 35 i 45 posto“ autobusa.
Problem nedostatka ispravnih vozila pokušat će se ublažiti dodatnim vozačkim smjenama, kako bi broj polazaka dosegnuo razinu prije uvođenja ljetnih rezova. No već jučer jutarnji polasci na liniji 4a morali su se ukinuti zbog manjka autobusa, što svjedoči da kriza ostaje ozbiljna.
Ključni uzroci • Dugi boravak vozila na popravcima: autobusi koji su pod jamstvom i servisiraju se u PSC AutoHrvatskoj prosječno ondje provedu četiri mjeseca. • Istek ugovora o održavanju u Rijeka plusu 30. lipnja, dok je u pogonima te gradske tvrtke radnim danom dostupno tek dvoje do troje mehaničara, a vikendom nitko. • Nedostatak koordinacije među gradskim trgovačkim društvima nakon pokušaja stvaranja svojevrsnog „gradskog holdinga“, što je ostavilo matične firme bez dijela stručnog kadra.
„Dogovorili smo produženje jamstava za dva mjeseca i kompletne servise na tim vozilima“, navodi Trošelj, dodajući da se s Rijeka plusom pregovara o organiziranju vikend-dežurstava kako bi se ubrzao povratak autobusa na ulice.
Grad traži hitna rješenja Gradonačelnica Iva Rinčić priznaje da je stanje voznog parka „nije na odgovarajućoj razini“, ali smatra da se uz bolju organizaciju može poboljšati ponuda: „Uočili smo vrlo nisku razinu odnosa između gradskih tvrtki, osobito u održavanju. Nova uprava Rijeka plusa imat će veliku i zahtjevnu zadaću.“
Dok Autotrolej i KD Čistoća traže da se najveći dio održavanja vrati u njihove radionice, iz ureda gradonačelnice najavljuju sastanak sa svim direktorima komunalnih društava kako bi se odredila dinamika sanacije. Trošelj najavljuje da će se, unatoč ograničenom broju ispravnih vozila, polasci u prometnim „špicama“ pojačati, a vozni red prilagođavati čim se više autobusa vrati na cestu.
Za više od 40 000 riječkih učenika i studenata koji se oslanjaju na javni prijevoz, sljedeći dani pokazat će hoće li krizni planovi biti dovoljni da spriječe kašnjenja i gužve na prvim školskim rutama.