RIJEKA – Korzo je posljednjih dana prepun gostiju koji pod kišnim oblacima ili u večernjoj šetnji otkrivaju riječku jezgru. Dojam „mora turista” potvrdila je i pojava kruzera usred prošloga tjedna, no službena statistika otkriva nijansiraniju sliku.
Prema podacima Turističke zajednice grada Rijeke, u srpnju je zabilježeno 37 430 dolazaka – 4 % manje nego lani. Ukupno je ostvareno 129 692 noćenja (-2 %), pri čemu je čak 92 % otpalo na strane goste. Domaći dolasci porasli su 1 % (4 326 ukupno).
Od početka godine do kraja srpnja registrirano je 127 647 dolazaka (+1 %) i 362 561 noćenje (-2 %). Direktor TZG-a Petar Škarpa objašnjava da je rezultat „uvelike oblikovalo zatvaranje hotela Jadran zbog renovacije”.
Unatoč blagom padu, premium segment bilježi uzlet: hotelske kapacitete s pet zvjezdica koriste 9 % više gostiju nego prošle godine, a privatni objekti s četiri i pet zvjezdica rastu 7 %. Škarpa to tumači dolaskom "gostiju više platežne moći koji traže visoku razinu usluge i sadržaja".
Najizraženiji je val turista iz Poljske – više od 40 % više nego lani – potaknut novom izravnom željezničkom linijom Varšava – Rijeka. Gosti i dalje ostaju kratko: prosječan boravak stranaca iznosi 3,07 dana, domaćih 1,98 dana.
"Oduševljeni smo Rijekom i okolicom, morem i predivnim vremenom", kaže Poljakinja Sophie Lazaruzs, koja s obitelji prvi put ljetuje u Hrvatskoj. Sličan entuzijazam dijeli i Španjolac Paulo Rubio: „Rijeka je zaista novo, drugačije mjesto od onoga iz kojeg dolazimo, a veselimo se povijesnim znamenitostima, luci, ribarnici i dobroj hrani.”
Na terenu se promjene gostiju itekako vide. Zaposlenik suvenirnice na Korzu Gjerj Prenkpalaj primjećuje dominaciju Poljaka, Čeha i Mađara: „Talijane ove godine još nisam susreo, ali pretpostavljam da će po običaju doći u kolovozu.” Najprodavaniji su suveniri razglednice, magneti i predmeti s motivima Luke Modrića, a u planu je i unikatni suvenir s trsatskim zmajem.
Sezona tek ulazi u vrhunac. Grad računa na kolovoške blagdane i kulturno-zabavne programe kako bi, kako ističe Škarpa, „Rijeku pozicionirali kao cjelogodišnju destinaciju”.