U švicarskom Château de Pregny, raskošnom zdanju s pogledom na Ženevsko jezero, već mjesecima tinja obiteljski sukob kakav se rijetko viđa i iza najdebljih bankarskih zavjesa. Barunica Nadine de Rothschild (93) i njezina snaha Ariane de Rothschild (60) vode pravnu bitku za kontrolu nad zbirkom umjetnina i namještaja čija se vrijednost procjenjuje na više milijardi eura.
Zbirka, koju obitelj brižno čuva daleko od javnih pogleda – posjetitelji ne smiju fotografirati, a novinari jedva prilaze kapiji – opisuje se kao „mali Louvre”. Riječ je o predmetima poput namještaja iz doba Louisa XVI. te platnima Goye, Rembrandta, Fragonarda, El Greca i Bouchera.
Nadine tvrdi da joj je pokojni suprug Edmond de Rothschild, preminuo 1997., testamentom ostavio znatan dio tog blaga. S tom imovinom želi otvoriti novi muzej u Ženevi pod okriljem zaklade „Fondation Edmond et Nadine de Rothschild”.
Snaha Ariane – udovica jedinca Benjamina de Rothschilda, koji je umro 2021. – smatra da zbirku treba očuvati cjelovitu i zadržati u dvorcu. U sudskim podnescima upozorila je da starija barunica navodno podliježe utjecaju savjetnika, usporedivši situaciju s poznatim slučajem nasljednice kozmetičkog carstva Liliane Bettencourt.
Dosad su obje strane upisale poneku pobjedu: Ariane nije uspjela zabraniti Nadine korištenje Edmondova imena u nazivu zaklade, dok je Nadine pravomoćno izgubila pravo ulaska u Château de Pregny. Treća tužba, ona ključna – o samom vlasništvu nad umjetninama – još se razvlači po sudu.
Obiteljski izvor poručuje kako se „iz poštovanja prema svim uključenima” Rothschildi suzdržavaju od komentara te „svakodnevno rade na očuvanju i prenošenju svoje baštine”. No, slika o klanu poznatom po diskreciji već je načeta: iza zatvorenih vrata sjaja i bogatstva vodi se tiha, ali žestoka bitka dviju generacija za nasljeđe koje nadilazi puk materijalni sjaj – riječ je o identitetu i moći jedne od najpoznatijih bankarskih dinastija na svijetu.