Otok Sv. Andrija u Pulskom zaljevu od danas je ponovno dostupan javnosti. Zamjenik gradonačelnika Siniša Gordić pred novinarima je potvrdio da je gradska uprava ukinula zabranu pristupa uvedenu prošle godine zbog sigurnosnih razloga.
„Vi ste praktički ukinuli zabranu”, kazao je Gordić nakon što je novinarska maona pristala uz obalu otoka, naglasivši da Grad neće uređivati pristanište niti organizirati prijevoz. Svatko tko se odluči iskrcati to čini „na vlastitu odgovornost” jer Pula ne može jamčiti potpunu sigurnost boravka.
Što je uklonjeno i što slijedi • Tijekom protekla dva tjedna brodogradilište Uljanik dizalicom Divić uklonilo je posljednje željezne sekcije i betonske blokove koje je godinama skladištilo na obali otoka. Grad o radovima nije bio službeno obaviješten, iako od 2020. redovito traži uklanjanje materijala. • Radnici komunalnog poduzeća Herculanea danas su započeli prvo grubo čišćenje otpada i raslinja. Direktor Robert Fuart najavio je snimanje postojećeg stanja terena te izradu pješačkih staza kao jedan od početnih zahvata.
Skriveni bunari i zarasle rupe Unatoč uklonjenim sekcijama, otok još obiluje skrivenim bunarima i rupama prekrivenima daskama ili raslinjem. Grad stoga zasad ne planira fizički onemogućiti ulaz, ali upozorava na oprez prilikom obilaska vrijednih austrougarskih fortifikacija.
Nema kockarnice – barem zasad Generalni urbanistički plan Pule iz 2008. spominje mogućnost otvaranja kockarnice na Sv. Andriji, no aktualna gradska uprava takvu opciju trenutačno ne razmatra. „Mi u ovom trenutku ne planiramo nikakve kockarnice. Prva je ideja očistiti otok, učiniti ga sigurnim i, u suradnji s Turističkom zajednicom, strukom i zajednicom, osmisliti staze za sigurni obilazak”, rekao je Gordić. Daljnje namjene bit će definirane tek nakon detaljne analize.
Sljedeći koraci
- Dovršetak čišćenja otpada i šikare.
- Kartiranje terena radi procjene potrebnih zahvata.
- Uspostava sigurnih pješačkih ruta do najzanimljivijih tvrđava.
- Javna rasprava o dugoročnom sadržaju otoka.
Do tada, Sv. Andrija ostaje slobodan, ali zahtijeva oprez – putnici pristaju i hodaju na vlastitu odgovornost.