Na pulskom željezničkom kolodvoru uspješno je ispitana prva istarska punionica za baterijske vlakove, ključna karika u planu elektrifikacije neelektrificiranih pruga.
Razvojni inženjer Končara Ante Knezović pojasnio je da je riječ o „prvom elektrobaterijskom vlaku u Hrvatskoj, namijenjenom prugama bez kontaktne mreže”. Punjenje na novoj stanici traje 20-30 minuta, a baterijski pogon, bez ispušnih plinova, bitno smanjuje ekološki otisak.
Državni tajnik za željezničku infrastrukturu Žarko Tušek podsjetio je da će Istra do 2027. dobiti i drugu punionicu, u Lupoglavu, čime će cijela regija postati dostupna baterijskim vlakovima.
Voditelj projekta nabave novih vlakova u HŽ Putničkom prijevozu Mario Šimić potvrdio je da su svi građevinski radovi na pulskom postrojenju završeni. „Sustav je ispitan, čeka se uporabna dozvola. Nakon toga punionica može u redoviti promet”, rekao je. Peto je to takvo postrojenje u Hrvatskoj; šesto će se otvoriti u Splitu, gdje se od prosinca očekuje redovni promet baterijskog vlaka.
Šimić je najavio još jednu istarsku punionicu u Lupoglavu i četiri nova baterijska vlaka – po dva za Istru i Split – uz daljnji plan nabave dodatnih pet kompozicija. Trenutno Hrvatska raspolaže s jednim čistim baterijskim i jednim hibridnim vlakom.
Vlak testiran u Puli nudi 113 sjedećih i 114 stajaćih mjesta, može se spajati s niskopodnim garniturama i dostiže 120 km/h. Na istarskim prugama zasad se vozi 40-80 km/h; nakon obnove dionica prema Sloveniji i Puli, infrastrukturna ograničenja trebala bi nestati, omogućujući puni potencijal nove tehnologije.