Claudia Cardinale, jedna od najsjajnijih zvijezda poslijeratne talijanske kinematografije, umrla je u 87. godini u blizini Pariza, objavili su francuski mediji.
Njezin dugogodišnji agent Laurent Savry poručio je da „ostavlja nasljeđe slobodne i inspirirane žene”.
Rođena je 1938. u Tunisu u obitelji sicilijanskog podrijetla. Put u film otvorila joj je titula najljepše na natjecanju u Tunisu 1957., nagrađena putovanjem na Venecijanski filmski festival. Iste je godine započela glumačku karijeru, no osobni život ubrzo je obilježila tajna trudnoća nastala, kako je kasnije otkrila, u nasilnoj vezi. Sina Patricka rodila je 1958. u Londonu, a u početku su ga odgajali njezini roditelji.
Svjetsku slavu stekla je 1963. zahvaljujući Fellinijevu remek-djelu „8½” i povijesnoj drami „Leopard”, u kojoj je glumila uz Burta Lancastera. Slijedile su holivudske produkcije poput komedije „Pink Panther” Blakea Edwardsa te vestern klasika Sergija Leonea „Bilo jednom na Divljem zapadu” iz 1968.
Krajem 1960-ih činilo se da je gotovo nedodirljiva, no osobni lom promijenio je tijek karijere. Nakon rastave od producenta Franca Cristaldija i započete veze s redateljem Pasqualeom Squitierijem (s kojim je dobila kćer Claudiju), Cristaldi je, navodno ozlojeđen, poticao kolege da je zaobiđu. Posljedica je bila odbijenica Luchina Viscontija za „Nevinu” 1976. „Bio je to vrlo osjetljiv trenutak. Saznala sam da nemam novca na bankovnom računu”, prisjetila se glumica.
Spas je stigao od redatelja Franca Zeffirellija, koji joj je 1977. povjerio ulogu u televizijskoj miniseriji „Isus iz Nazareta”. Nakon toga je nastavila surađivati s europskim autorima poput Wernera Herzoga i Marca Bellocchija.
Na Berlinaleu 2002. primila je nagradu za životno djelo, ponosno rezimirajući karijeru: „Proživjela sam više od 150 života, kao prostitutka, svetica, romantičarka, svaka vrsta žene, divno je imati ovu priliku i mijenjati se.”
Od glamuroznih setova Cinecittà do kazališnih dasaka, Claudia Cardinale ostaje simbol zlatnog doba talijanskog filma i borbe za osobnu slobodu unutar blještavila industrije koja ju je proslavila, ali i pokušala otpisati.