Galerija Makina sinoć je bila pretijesna za sve koji su željeli odati počast prerano preminulom glazbeniku, putopiscu i fotografu Tončiju Pavlinoviću. Posthumna izložba „Pogled iza horizonta” predstavila je tridesetak njegovih radova i otkrila intiman pogled na svijet kakav je Pavlinović bilježio objektivom.
Njegove kćeri Anika i Noa otvorile su izložbu emotivnim govorima. „Moj tata je volio putovati. Zajedno smo otkrivale Island, Vijetnam, Nizozemsku… Želim biti kao on”, poručila je Anika dok su se među posjetiteljima mogle vidjeti suze. Noa je priznala da je oca godinama nagovarala da objavi fotografije, ali odgovor je uvijek bio: „Ne da mi se.”
Kustosica Paola Orlić pojasnila je da postavljena serija prikazuje tek djelić opusa koji će uskoro zaživjeti u monografiji. „Svaka slika odražava njegovu sposobnost da daljine pretvori u unutarnje doživljaje”, kazala je.
Fotograf i predavač Hassan Abdelghani, pod čijim je mentorstvom Pavlinović nekoć učio, podsjetio je publiku na „poseban dar koji povezuje ljude i trenutke”. Taj dar, dodao je, večeras ponovno spaja prijatelje, kolege i članove obitelji.
Pavlinović je sam, na svojoj Hondi Varadero, prokrstario Iran, Gruziju, Armeniju, Tursku, Maroko, Tunis te veći dio Europe, a kamera je zabilježila i prizore s obiteljskih putovanja na Island, u Vijetnam i brojne europske gradove.
„Na ovim fotografijama svi se smiju – to najbolje govori kakav je Tonči bio”, rekao je njegov brat Dejan Pavlinović, zahvalivši ekipi koja je pripremila izložbu.
Sjećanje će se nastaviti i 26. rujna u pulskom Klubu Kotač, gdje će Pavlinoviću u čast zasvirati bendovi Antidrot, The Chweger i Dogma – sastavi u kojima je svirao za života.
Večer u Makini bila je istovremeno oproštaj i slavlje: dokaz da životni horizonti koje je Tonči Pavlinović istraživao i dalje nadahnjuju one koji su ga voljeli.