Radikalni cjelovečernji film „Punku” peruanskog autora Juana Daniela Fernándeza Molera zasjao je kao jedno od najupečatljivijih ostvarenja jubilarnog 30. izdanja Split Film Festivala (STFF).
Novi ravnatelj festivala Marin Renić, nasljednik preminulog utemeljitelja Branka Karabatića, uoči otvaranja naglasio je vlastitu viziju selekcije: „Konkurencijski program mora ostati neokaljan komercijalnim strujama”, dodavši i da „ne bih isključio to da će selekcija, pogotovo za konkurencijski program, biti još rigoroznija”. Priznao je kako se „ne može osporiti da ga je rad s Brankom definirao”.
Takav stav savršeno utjelovljuje „Punku” – beskompromisni eksperimentalni uradak koji vjerno slijedi Karabatićevu ideju festivala otvorenog za najodvažnije filmske forme. Film nastavlja estetski pravac Molerova prijašnjeg naslova „Videofilija (i ostali internetski sindromi)” iz 2015., koji je u Split stigao s glavnom nagradom iz Rotterdama, a potom istu počast osvojio i na STFF-u.
„Videophilia” je tada opisana kao sinteza videoigre, društvenih mreža i fragmentirane svakodnevice, dok „Punku” taj punkerski duh dodatno zaoštrava, ostajući vjeran pikseliziranoj i rascjepkanoj slici te propitivanju granice između stvarnosti i virtualnog svijeta.
Za mnoge posjetitelje upravo je taj film simbolična potvrda da Split Film Festival, i nakon tri desetljeća, ostaje prostor gdje najhrabrije ideje dobivaju punokrvnu kino-platformu – na zadovoljstvo publike, ali i u čast osnivača čiji duh i dalje lebdi iznad svakog kadra.