Saborski zastupnik IDS-a Dalibor Paus u raspravi o rebalansu državnog proračuna podnio je amandman kojim traži da se uporaba tunela Učka oslobodi naplate, odnosno da se trošak prebaci na državni proračun.
„Tunel Učka za Istru je ono što je Pelješki most za Južnu Dalmaciju”, podsjetio je Paus na raniju izjavu potpredsjednika Vlade Olega Butkovića te dodao kako Učka nije samo prometna arterija nego i „emocionalna, povijesna i kulturološka spona s ostatkom Hrvatske, simbol Pazinskih rujanskih odluka i borbe Istre za priključenje domovini”.
Ključna primjedba IDS-ova zastupnika odnosi se na cijenu prolaska:
- Radnik iz Pazina koji svaki dan putuje na posao u Rijeku, unatoč popustima, godišnje izdvoji oko 2 000 eura za cestarinu ‑ više od jedne prosječne plaće.
- Taj iznos je, ističe Paus, približno tri puta veći od troška Karlovčanina koji radi u Zagrebu, dok stanovnik Zaprešića do metropole autocestom stiže potpuno besplatno.
„Za razliku od Pelješkog mosta koji je besplatan, građani Istre tu vezu s domovinom skupo plaćaju”, naglasio je zastupnik, zaključivši kako se „ne radi o ekonomskom, nego o političkom pitanju”.
Prema Pausu, Vlada sada mora odlučiti hoće li građane Istre staviti u ravnopravan položaj s ostatkom zemlje ili će ih i dalje izlagati dodatnom trošku svaki put kad prijeđu Učku.