IDS-ov saborski zastupnik Dalibor Paus iskoristio je Dan Istarske županije kako bi još jednom kritizirao 28-godišnji koncesijski ugovor za Istarski ipsilon. U objavi na društvenim mrežama podsjetio je da je upravo 25. rujna 1995. potpisan ugovor s francuskim Bouyguesom, koji, tvrdi, i dalje nerazmjerno opterećuje građane.
Paus je ugovor nazvao „jedan od najnepovoljnijih... za koncesionara je dobar da bolji ne može biti”, naglasivši da će Istrijani i nakon dovršetka pune profile dionice Tunel Učka – Matulji plaćati skuplju cestarinu nego vozači na ostalim hrvatskim autocestama.
Podsjetio je da je prva, stara cijev tunela Učka simbolično ponovno otvorena baš na Dan Istarske županije, a svečanost prati i napredak radova na drugoj cijevi te proširenju dionice. Iako pozdravlja infrastrukturni pomak, upozorava na cijenu:
- „Prolaz kroz Tunel višestruko je skuplji nego bilo koja dionica na autocestama u Hrvatskoj.”
- „Desetljećima smo skupo plaćali vožnju po ipsilonu dok je imao samo dvije trake.”
Kao kontrapunkt naveo je niz državnih projekata – novu dionicu od Belog Manastira do mađarske granice, Krčki most, tunel Sveti Ilija i autocestu Zagreb – Zaprešić – koji su za korisnike besplatni jer ih izravno financira državni proračun. „Drugim riječima, opet nas drže za mone”, zaključio je.
Paus tvrdi da Istra svojim uplatama značajno puni proračun, ali unatoč tome „najvišu cijenu” i dalje plaćaju njezini stanovnici. Objavu je završio čestitkom povodom Dana donošenja Odluke o sjedinjenju Istre s Hrvatskom i porukom: „Istra nikada nije bila na prodaju, uvijek je bila svoja – i za takvu se borim.”