Pariz i Berlin u četvrtak u Toulonu sjedaju za stol u pokušaju da odmrznu Future Combat Air System (FCAS), zajednički program razvoja lovca šeste generacije kojim bi Europa zadržala tehnološku autonomiju u vojnom sektoru.
Elysée je uoči sastanka francuskog predsjednika Emmanuela Macrona i njemačkog kancelara Friedricha Merza, te njihovih ministara obrane, poručio da „nema plana B” i da projekt moraju voditi upravo Francuska i Njemačka. Izvor iz predsjedničke palače priznaje kako postoje „privremene poteškoće”, ali naglašava „zajednički optimizam” da će se nesuglasice riješiti.
Glavni kamen spoticanja je podjela posla između francuskog Dassaulta i njemačkog Airbusa. Dassault, koji polaže pravo na vodeću ulogu u razvoju osnovne letjelice, navodno traži 60 % udjela u projektu i poručuje da može nastaviti sam ako ne dobije traženu kontrolu.
FCAS – u koji je uključena i Španjolska – nalazi se na prijelomnici: iz faze planiranja ulazi u gradnju prototipa. Pariz i Berlin su još u srpnju obećali da će do kraja godine riješiti sporove, a u Elyseéu naglašavaju da će i FCAS i kopneni pandan MGCS „biti dovršeni prema modelu koji trenutačno analiziraju stručnjaci, a o kojemu će konačnu riječ dati ministri”.
Iako su se početkom tjedna očekivali konkretni pomaci, sada se čini da će se odluka donijeti tek nakon dodatnih razgovora. Za sada, poruka iz Pariza ostaje jasna: FCAS mora uspjeti – alternative nema.