Prostor nekadašnjeg odmarališta Zlatorog kraj Umaga prošlog je vikenda ponovno oživio zahvaljujući šestom izdanju Pandemonium festivala simboličnog naziva „Najgora spika ikad”.
Tijekom tri dana više stotina posjetitelja uživalo je u raznolikom glazbenom programu rasprostrtom na nekoliko pozornica, umjetničkim radionicama, buvljaku na principu donacija i izložbama, pretvarajući Zlatorog u živuću galeriju alternative.
U uvodnoj rap-trap večeri nastupili su Fenkste, Sempvii, Astra, Shaa i drugi, a publiku su iznenadili i braća Marko i Martin Purišić, koji su došli podržati događaj unatoč izostanku Baby Lasagne s line-upa. Sljedećeg su dana zvuk preuzeli dream pop, indie rock i elektronika (Meka Drina, Gazorpazorp, Lelee, Nitza…), dok je subota donijela synth punk, garage i post-punk eruptiranje te dub, break i jungle setove izvođača Hvala Sven, Dan Joke, DJ Groot, Stikk i Babilonska. Otvorena pozornica „Open Jam” u petak pokazala je koliko festival potiče spontanu kreativnost – svatko je mogao uzeti instrument i zasvirati.
Pandemonium međutim nije samo o decibelima. Buvljak na darovnoj osnovi skupljao je priloge za rad organizatora, udruge Fobija, dok je „art & deco” zona okupila manje poznate umjetnike. Radionice „Umnog boravka” kulminirale su improviziranim glazbeno-poetskim performansom „Ljuta poezija”, koji je oduševio publiku.
Prvi festivalski dan pratila je kiša, no cerade su spriječile prekide. „Puno smo energije uložili u osiguravanje festivala od kiše i drago nam je što smo prvi dan uspjeli preživjeti po planu”, rekao je organizator Marin Zelić. Sunce se vratilo u subotu pa je zaštitna folija skinuta, a ambijent je „prodisao” punim sjajem.
Prema riječima Zelića, posjećenost je ostala na lanjskoj razini, a najdragocjeniji su im komentari posjetitelja i izvođača: mnogi su rekli da su se osjećali „kao doma, iako nisu iz Hrvatske”, što za organizatore potvrđuje međunarodni duh priredbe.
Festival je podržan od Grada Umaga, Istarske županije i Ministarstva kulture i medija. Nakon završnog pospremanja udruga Fobija već priprema nove projekte, odlučna da i dalje gradi Pandemonium kao otvorenu platformu za nezavisnu scenu i slobodno umjetničko izražavanje.
„Osjećamo se ispunjeno, iako nam je pomalo žao što je festival završio”, zaključio je Zelić. „Upravo taj osjećaj govori da smo uspjeli – stvorili smo tri dana u kojima se ljudi osjećaju slobodno, kreativno i povezano.”