RIJEKA – Palača šećera, dom Muzeja grada Rijeke, ovog je ljeta doživjela pravu navalu gostiju. Tijekom lipnja i srpnja razgledalo ju je oko 4 000 ljudi, što je skok od gotovo 67 % u odnosu na isto razdoblje lani.
„Ova sezona u Muzeju zaista je iznad naših očekivanja, bilježimo veliki interes posjetitelja iz inozemstva, što nas jako veseli”, istaknula je muzejska vodičica Daria Dadić. Najbrojniji su turisti iz Poljske i Češke, pristigli sezonskim vlakovima, dok se tradicionalno snažan val gostiju iz Njemačke, Italije i Austrije očekuje u kolovozu. Primjetan je i porast posjetitelja iz Sjedinjenih Američkih Država, Afrike i Azije, a mnogi stižu na jednodnevne izlete iz Istre, Opatije ili Zagreba, potvrđujući regionalni magnetizam muzeja.
Glavni mamac sezone je izložba „Nepoznati Klimt – ljubav, smrt, ekstaza”. Austrijski posjetitelji oduševljeni su mogućnošću da originalne radove razgledaju iz neposredne blizine, bez uobičajenih staklenih barijera. No atraktivnost muzeja nadilazi privremene postave – stalna izložba riječku povijest prikazuje multisenzorno, a sve su legende dvojezične. Audiovodiči postoje na hrvatskom, engleskom, njemačkom, talijanskom i mađarskom jeziku, a u pripremi je i francuska verzija.
Pozitivne reakcije posjetitelja prelile su se i na muzejsku trgovinu. Najtraženiji su suveniri ručno oblikovane „kampanule” – minijaturne glave šećera kakve je riječka rafinerija proizvodila u 18. stoljeću.
Dadić zaključuje da Palača šećera „sve više postaje nezaobilazna točka na kulturnoj mapi grada”. Sudeći prema brojkama i entuzijazmu publike, Rijeka u njezinim salonima doista ispisuje novo, svjetlucavo poglavlje svoje turističke priče.