Otkazivanje dramskog programa lokalnog festivala u Benkovcu pretvorilo se u simbol šire društvene rasprave o slobodi izražavanja i domoljublju u Hrvatskoj.
Prema navodima kolumnista Davora Krile, festival je zaustavljen nakon što su se pojavile skupine u „crnim majicama” koje su se predstavile kao branitelji tradicionalnih vrijednosti. One su, tvrdi Krile, preuzele ulogu samozvanih cenzora i odlučile što je „prihvatljivo hrvatsko domoljublje”, a što ne.
Posebno su na meti tih skupina bile predstave redatelja Olivera Frljića, koje su – kako piše Krile – prosvjednici uporno nazivali „filmovima” dok su im predbacivali dramaturški „sporne elemente”.
Autor kolumne incident opisuje kao „plastičnu kičicu hrvatskog civilizacijskog sunovrata u krilu Europske unije”, podsjećajući da se sve događa tri desetljeća nakon završetka Domovinskog rata.
Krile navodi i bizaran detalj: dok su zabranjivali program, neki od predvodnika proslavljali su pjesme „krvave srbijanske udovice ratnog zločinca Željka Ražnatovića Arkana”. Time, zaključuje, paradoksalno relativiziraju vlastite proklamirane domoljubne zasade.
Iako nadležni gradski i županijski uredi za kulturu zasad nisu službeno komentirali prekid programa, slučaj je potaknuo novo propitivanje utjecaja ekstremnih skupina na kulturne događaje te granice između zaštite osjećaja publike i cenzure umjetničkog izraza.